SOKiK podtrzymał 141,6 tys. zł kary dla CT Creative Team

ISBnews
opublikowano: 28-10-2014, 14:22

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) potwierdził wyrok Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie nałożenia na spółkę CT Creative Team 141,58 tys. zł kary pieniężnej za brak informacji o zasadach i kosztach udziału w konkursie SMSowym "Quiz Wiedzowy", podał UOKiK.

"W 2013 roku Urząd zakwestionował treści reklamowe wysyłane do konsumentów w związku z konkursem 'Quiz wiedzowy', który został zorganizowany przez CT Creative Team i trwał od listopada 2010 do grudnia 2011 r. Postępowanie Urzędu wykazało, że konsumenci otrzymywali np. SMSy o treści: 'I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę o grze o 100.000 zł! Po odbiór odeślij darmowy sms: KASA na nr 8064! (...)' W wysyłanych wiadomościach brak było informacji, że odesłanie SMSa oznacza przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMSów w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMSów oraz organizatorze konkursu" - głosi komunikat.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył na CT Creative Team karę pieniężną w wysokości 141 575 tys. zł. Spółka odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zgodził się z zarzutami Urzędu oraz z nałożoną karą finansową, podano również.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane