Solaris rozdaje autobusowe karty

PJ
22-07-2008, 00:00

Spółka Olszewskiego skutecznie walczy na kurczącym się krajowym rynku. Niemiecki MAN prowadzi w rosnącej sprzedaży zagranicznej.

Spółka Olszewskiego skutecznie walczy na kurczącym się krajowym rynku. Niemiecki MAN prowadzi w rosnącej sprzedaży zagranicznej.

W I połowie 2008 r. sprzedano w Polsce 590 autobusów, o 64 mniej niż w takim samym okresie 2007 r. — wynika z najnowszego raportu firmy JMK analizy rynku transportowego.

Spadek dotknął najważniejsze segmenty rynku — poza autobusami turystycznymi i szkolnymi.

Liderem w sprzedaży krajowej jest Solaris Bus and Coach z Bolechowa pod Poznaniem. Firma kierowana przez Krzysztofa Olszewskiego sprzedała w I półroczu 111 autobusów o masie całkowitej powyżej 8 ton, wobec 194 w roku ubiegłym. Na drugiej pozycji znalazł się Autosan wchodzący w skład Grupy Zasada (88 pojazdów wobec 114 rok wcześniej).

W ciągu sześciu pierwszych miesięcy tego roku eksport miał się znacznie lepiej niż sprzedaż krajowa. Fabryki zlokalizowane w Polsce wysłały za granicę łącznie 1474 autobusy o masie całkowitej powyżej 8 ton, czyli aż o 389 sztuk więcej niż rok wcześniej. To oznacza kontynuację wzrostowego trendu panującego w eksporcie od sześciu lat. Z kolei od dwóch lat liderem jest MAN, który w I połowie 2008 r. sprzedał zagranicznym klientom łącznie aż 673 autobusy — czyli o 266 sztuk więcej niż przed rokiem. Niemiecka firma zdecydowanie wyprzedziła pozostałych producentów. Spośród nich najlepszy wynik odnotowało szwedzkie Volvo — 341 wyeksportowanych autobusów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Solaris rozdaje autobusowe karty