Spada sprzedaż aut w Japonii

RB,BLOOMBERG
opublikowano: 21-12-2007, 00:00

Sprzedaż nowych samochodów na japońskim rynku może w przyszłym roku spaść, czwarty rok z rzędu, do najniższego poziomu od 26 lat. Powodem, zdaniem przedstawicieli branży, są kurczące się wydatki konsumentów oraz starzenie się społeczeństwa. Analitycy szacują, że krajowa sprzedaż spadnie w 2008 r. o 1,2 proc., do 5,32 mln sztuk. Kiepskie wyniki na japońskim rynku dotkną nie tylko mniejszych producentów.

Eksperci z Automobile Manufacturers Association uważają, że nawet Toyota, która przyspieszyła wprowadzanie nowych modeli, straci na popularności.

Japonia zanotowała rekordową liczbę sprzedanych aut w 1990 r. (7,78 mln sztuk). W ubiegłym roku wyprzedziły ją Chiny, stając się drugim rynkiem na świecie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB,BLOOMBERG

Polecane