Spada sprzedaż autobusów w Polsce

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 18-11-2005, 13:53

Od początku roku do końca września sprzedano w Polsce 627 nowych autobusów, o 14,23 proc. mniej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - podała firma JMK analizy rynku autobusów.

Od początku roku do końca września sprzedano w Polsce 627 nowych autobusów, o 14,23 proc. mniej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - podała firma JMK analizy rynku autobusów.

Zdaniem analityków, to przede wszystkim efekt przesunięcia na koniec roku dostaw autobusów szkolnych dla resortu oświaty. Przetarg na 70 gimbusów został rozstrzygnięty dopiero pod koniec września, a pierwsze pojazdy trafią do gmin w listopadzie i grudniu br.

Kolejną przyczyną jest pogłębiający się spadek sprzedaży tego rodzaju pojazdów. I tak autobusów międzymiastowych sprzedano o 17,18 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2004 r., autobusów miejskich o 8,06 proc. mniej, a aż o 20,14 proc. spadła sprzedaż autobusów powyżej 12 ton dopuszczalnej masy całkowitej.

Zwiększenie sprzedaży, o 28,72 proc., nastąpiło tylko w kategorii pojazdów turystycznych.

Wśród firm pierwszą pozycję w rankingu sprzedaży po 9 miesiącach roku ma Autosan, który sprzedał 138 autobusów, głównie szkolnych, o 36,99 proc. mniej niż przed rokiem. To o 24 egzemplarze więcej niż największy konkurent tej firmy - Fabryka Autobusów Solbus - która sprzedała 114 autobusów, o 40,74 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2004 r.

Trzecia firmą w tym rankingu jest Kapena-Irisbus, która sprzedała 74 autobusów, o 8,64 proc.  mniej niż przed rokiem. Tuż za słupską firmą jest Jelcz ze sprzedażą 71 pojazdów - o 22,83 proc. mniej.

Zdaniem analityków JMK analiza rynku autobusów, w tym roku na polskim rynku sprzedaż będzie podobna jak w 2004 r., kiedy to nabywców znalazły 1083 pojazdy.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane