Spada sprzedaż motocykli w USA

RB, Bloomberg
opublikowano: 28-01-2008, 00:00

Harley-Davidson, amerykański producent kultowych motocykli, zanotował w czwartym kwartale spadek zysków o 26 proc., do 186 mln USD. To pierwsza roczna strata od 1993 r. Globalna sprzedaż spadła o 7,7 proc., do 1,39 mld USD, z czego najbardziej w USA, największym rynku dla koncernu. Powodem jest spowolnienie gospodarki.

— Straty zostały częściowo zrekompensowane przez wzrosty w Europie, Kanadzie oraz Japonii — mówi Jim Ziemer, szef Harley-Davidson.

W tym roku koncern chce wykorzystać zainteresowanie marką na zagranicznych rynkach. W pierwszym kwartale zwiększy dostawy do 68-72 tys. Rok wcześniej było to 67,8 tys. Dla poprawy rentowności firma chce zmniejszyć koszty operacyjne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy