Spada udział Nokii w chińskim rynku

MD, Bloomberg
opublikowano: 25-07-2011, 00:00

W drugim kwartale fińska spółka sprzedała w Chinach 11,3 mln telefonów komórkowych, mniej niż połowę tego, co w poprzednim kwartale i o 41 proc. mniej niż rok wcześniej. Według firmy badawczej Gartner, w pierwszym kwartale udział Nokii w chińskim rynku wynosił 19,1 proc., wobec 23,5 proc. wcześniej. Południowokoreański Samsung Electronics, numer dwa na tym rynku, miał 8,9-procentowy udział.

— Nokia była liderem rynku przez wiele lat, ale obecnie wydaje się, że jej era dobiega do końca — powiedział Michael Schroeder, analityk fińskiego FIM Banku.

W czwartek Nokia opublikowała wyniki za II kwartał. Jej strata wyniosła 368 mln EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy