Spadają notowania polskich wódek

WIS
opublikowano: 12-08-2011, 00:00

W rankingu 50 największych międzynarodowych marek mocnych alkoholi są tylko dwie polskie. W ogonie.

W rankingu 50 największych międzynarodowych marek mocnych alkoholi są tylko dwie polskie. W ogonie.

Mówi się, że polskie wódki należą do najlepszych na świecie. Niestety wciąż nie potrafimy tego przekuć na globalny sukces sprzedażowy. Z najnowszej edycji prestiżowego rankingu 50 największych międzynarodowych marek mocnych alkoholi "IWSR Top 50 International Spirits Brands List" wynika, że na światowym rynku liczą się tylko dwie polskie marki, a do tego ich pozycja słabnie.

Najwyżej notowaną polską wódką w tegorocznym zestawieniu (34. miejsce) jest Sobieski z wynikiem 2,9 mln sprzedanych w 2010 r. 9-litrowych kartonów. W poprzedniej edycji rankingu Sobieski plasował się nieco wyżej, bo na 30. pozycji.

Druga polska marka, która mieści się w rankingu, to Wyborowa. Spadła z 38. na 46. miejsce, a jej wynik to 1,8 mln sprzedanych 9-litrowych kartonów.

Powody do dumy ma za to CEDC. Należąca do grupy Zelyonaya Marka (Green Mark) zadebiutowała w rankingu najlepiej sprzedających się alkoholi wysokoprocentowych na świecie, zajmując wysokie, 4. miejsce ze sprzedażą na poziomie 11,2 mln kartonów. To efekt szybkiego rozwoju eksportu tej wódki, znanej dotąd głównie w Rosji.

— Polska wódka jest w dalszym ciągu niewykorzystaną szansą. Trzeba wreszcie zorganizować jej profesjonalną promocję na świecie. W tę akcję powinny się zaangażować nie tylko firmy i organizacje branżowe, ale także rząd. Najlepsza byłaby zintegrowana kampania promująca Polskę, polską kuchnię i polską wódkę — mówi Leszek Wiwała, prezes związku Polski Przemysł Spirytusowy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu