Czytasz dzięki

„Spadek zysków bez znaczenia dla inwestorów” (WYKRES DNIA)

Spadek marż notowanych przez przedsiębiorstwa zza oceanu nie przełoży się na zachowanie indeksów giełdowych, uważa Pierre Lapointe z firmy brokerskiej Pavilion Global Markets.

W pierwszym kwartale 2015 r. łączny zysk amerykańskich korporacji sięgnął równowartości 11,4 proc. PKB, co oznaczało proporcję o 1,3 punktu procentowego niższą niż półtora roku temu, kiedy znalazła się ona najwyżej od 1950 r. Kurczenie się marży korporacyjnych nie powinno jednak zaszkodzić amerykańskiemu rynkowi akcji, przewiduje Pierre Lapointe, szef działu strategii i analiz Pavilion Global Markets.

„Może zająć dużo czasu, zanim spadające marże spółek zaszkodzą zachowaniu rynku” – napisał specjalista w raporcie.

Na poparcie tej tezy przytoczył on przykład hossy z lat 1982-1987, kiedy akcje spółek drożały, mimo że udział zysków korporacyjnych w PKB należał do najniższych w historii. Dodatkowo spadek marż nie jest nieunikniony, ponieważ do zwyżek wrócą przychody przedsiębiorstw, zauważa Pierre Lapointe. Przychody spółek z indeksu S&P500 wzrosną w przyszłym roku o 6 proc., choć w tym i następnym kwartale będą notować spadki, wynika z prognoz zebranych przez Bloomberga.

„To wcale nie jest pewne, że marże będą dalej spadać. Jest prawdopodobne, że przez jakiś czas będą się stabilizować, a to dla akcji nie byłby wcale taki zły scenariusz” – napisał Pierre Lapointe.


Zachowanie indeksu S&P500 (linia zielona), na tle udziału zysków spółek w PKB, obliczanym przez departament handlu. Źródło: departament handlu, Bloomberg.

Zachowanie indeksu S&P500 (linia zielona), na tle udziału zysków spółek w PKB, obliczanym przez departament handlu
Departament handlu, Bloomberg
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Wierciszewski, Bloomberg

Polecane