Spadła krajowa sprzedaż autobusów

Paweł Janas
opublikowano: 21-01-2004, 00:00

W 2003 r. sprzedano w Polsce 1028 nowych autobusów, o 15,81 proc. mniej niż w 2002 r. — wynika z ujawnionych wczoraj danych firmy JMK Analizy Rynku Autobusów.

— Pogorszenie sytuacji nastąpiło we wszystkich segmentach rynku z wyjątkiem autobusów szkolnych, gdzie rządowe zamówienie na gimbusy było o 100 sztuk większe niż przed rokiem — informuje Aleksander Kierecki, szef firmy JMK.

Głównie dzięki temu zamówieniu na czele rankingu pozostali dwaj krajowi producenci Autosan i Jelcz, należący do Grupy Zasada. Mimo to zanotowali straty: pierwszy sprzedał 427 pojazdów, wobec 442 w 2002 r., drugi 129 wobec 155 rok wcześniej. Trzecie miejsce zajął Solaris, który odnotował spadek sprzedaży ze 113 w 2002 r. do 106 w 2003 r.

Na szczęście zdecydowanie poprawił się eksport z polskich fabryk. W 2003 r. za granicę trafiło 948 autobusów, o 40,02 proc. więcej niż w 2002 r. Najwięcej pojazdów (368) wyeksportował MAN Star (wzrost o 178,79 proc.). Drugie miejsce zajęło Volvo, które sprzedało 236 autobusów (spadek o 28,48 proc.), a na trzeciej pozycji uplasowała się Scania z wynikiem 203 sztuki (wzrost o 120,65 proc.). Kolejne miejsce zajął Solaris, który wyeksportował 137 autobusów (plus 32 trolejbusy), czyli o 21,24 proc. więcej niż w 2002 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Spadła krajowa sprzedaż autobusów