Spadła sprzedaż aut w Europie

Agnieszka Morawiecka
12-12-2003, 00:00

W listopadzie producenci samochodów znaleźli mniej nabywców w Europie Zachodniej.

Są jednak wyjątki.

W ubiegłym miesiącu sprzedaż samochodów osobowych w Europie Zachodniej spadła o 1,1 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Dobrze poradził sobie jednak FIAT, który zanotował wzrost sprzedaży po raz pierwszy od prawie pół roku. To zasługa wprowadzenia na rynek nowych modeli, m.in. Fiata Pandy czy Lancii Ypsilon.

W tym roku sprzedano dotychczas 13,2 mln nowych aut, czyli o 1,3 proc. mniej niż rok wcześniej — wynika z raportu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Dzięki wprowadzeniu nowych modeli dobrze radzą sobie także producenci azjatyccy, koncern BMW oraz Renault. Sprzedaż BMW wzrosła prawie o 13 proc. dzięki dobremu przyjęciu nowego modelu serii 5, zaś motorem napędowym Renault był minivan Scenic.

Ekspansję kontynuowały poza tym koncerny azjatyckie, z których najlepiej — dzięki nowej micrze — radził sobie Nissan. Niewiele ustępowały mu jednak Mazda i Toyota. Dla odmiany ostry spadek sprzedaży zanotowały te firmy, których modele zdążyły się już opatrzyć, takie jak PSA Peugeot-Citroen czy General Motors. Spadła także sprzedaż Volkswagena, mimo wprowadzenia na rynek nowego modelu Golfa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Morawiecka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Spadła sprzedaż aut w Europie