Spadła sprzedaż autobusów

Łukasz Gromkowski
20-11-2003, 00:00

W pierwszych trzech kwartałach 2003 r. sprzedano w Polsce tylko 777 nowych autobusów. To o 6,04 proc. mniej niż rok wcześniej.

Największy spadek zanotowano w segmencie autobusów turystycznych — o 42 proc. (sprzedano tylko 52 sztuki). O 26 proc. mniej sprzedano autobusów międzymiastowych. Na dosyć wysokim poziomie utrzymuje się jedynie sprzedaż autobusów miejskich (209 sztuk, spadek o 10 proc.) i szkolnych. To zasługa tegorocznych zamówień rządowych na kolejne 100 sztuk gimbusów. Taka sytuacja jest wynikiem coraz gorszej kondycji polskich przewoźników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Gromkowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Spadła sprzedaż autobusów