Spadło zaufanie brytyjskich konsumentów

Zaufanie konsumentów na Wyspach Brytyjskich spadło w listopadzie do czteromiesięcznego minimum, do jest niepokojącym sygnałem dla detalistów odnośnie rozpoczynającego się właśnie sezonu sprzedaży świątecznej, donosi Bloomberg.

Według szacunków instytutu GfK, jego kluczowy indeks spadł o 2 punkty do minus 12-tu, pokrywając się z poziomem odnotowanym w miesiąc po ubiegłorocznym głosowaniu Brytyjczyków ws. brexitu. Zniżka stała się udziałem wszystkich pięciu miar cząstkowych indeksu, przy czym największy spadek stał się udziałem skłonności konsumentów do dokonywania większych zakupów.

Problemy gospodarstw domowych po niedawnej podwyżce stóp procentowych, przy spadających dochodach, wyższej inflacji i niepewności ekonomicznej osłabiły nastroje konsumentów w Wielkiej Brytanii. Wielu sprzedawców zostało dotkniętych spowolnieniem wydatków konsumenckich, ponieważ gospodarstwa domowe zaczynają odczuwać kłopoty i ograniczają budżety – ocenia Joe Staton, jeden z szefów w GfK. 

Z kolei odrębny raport sporządzony prze Lloyds pokazał nieznaczny spadek zaufania w biznesie, po jego wzroście w poprzednich dwóch miesiącach.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Spadło zaufanie brytyjskich konsumentów