Spece od motywacji ruszają na Zachód

  • Marta Bellon
opublikowano: 20-01-2016, 22:00

Warszawska spółka zasadza się na zagraniczne oddziały koncernów, które dobrze zna. Zaoferuje im sprawdzone narzędzie.

InDreams przez lata specjalizowała się w tzw. marketingu bezpośrednim, organizacji wyjazdów motywacyjnych i budowie relacji między klientem a siecią sprzedaży. Swoją ofertę poszerzyła o autorski system aktywizacji sprzedaży. Narzędzie stworzone przez Polaków opiera się na analizie wewnętrznej struktury i otoczenia firmy, odpowiedniej segmentacji grupy docelowej, dopasowaniu odpowiednich motywatorów do jej oczekiwań oraz wyznaczeniu precyzyjnych, krótkoterminowych celów dla poszczególnych pracowników. Spółka przetestowała je na polskim rynku, teraz chce je oferować zagranicznym klientom. W Polsce z systemu korzysta około 300 tys. osób, a od 2015 roku InDreams obecny jest też na trzech rynkach regionu Europy Centralnej. Narzędzie dobrze znają klienci w Chorwacji, Czechach i na Węgrzech. Teraz na celowniku spółki jest Europa Zachodnia, a konkretnie: Włochy, Anglia, Niemcy i Hiszpania.

— To rynki o ogromnym potencjale i bardzo rozbudowanych strukturach sprzedaży nie tylko w segmencie FMCG. Stąd nasze zainteresowanie tymi kierunkami — mówi Michał Czerwiński, członek zarządu InDreams. Wśród klientów firmy są już m.in.: Coca-Cola Hellenic, Unilever Polska, Kompania Piwowarska, Danone, Nationale Nederlanden, Rossmann, Inter Cars i Goodyear Dunlop. InDreams chce przekonać do swoich rozwiązań zagraniczne oddziały tych koncernów.

— Wskaźniki skuteczności naszego rozwiązania mówią same za siebie — sprzedaż w wybranych segmentach rynku wzrosła o 30-35 proc. — deklaruje Michał Czerwiński. Klienci wyznaczają spółce różne zadania, takie jak poszerzanie dystrybucji, wsparcie dla produktów wybranej kategorii, w tym premium czy wzrost sprzedaży przykasowej.

— W 2015 r. branża klimatyzacyjna borykała się ze spadkiem sprzedaży na poziomie -8 proc. Zmniejszyliśmy tę tendencję u wybranych klientów o 6 pkt. proc. — mówi Paweł Kornosz, członek zarządu InDreams. Przedstawiciele firmy zaznaczają, że budowa systemu aktywizacji sprzedaży to proces długoterminowy. Projekty są realizowane przez 4-5 lat. A współpraca wymaga bardzo dużego zaufania ze strony klientów — analizowane są struktury wynagrodzeń, systemy premiowe czy warunki handlowe z siecią dystrybucyjną. Taka wiedza pomaga zidentyfikować bariery skutecznej aktywizacji działań pracowników firm sprzedażowych.

— Bierzemy pełną odpowiedzialność za efekty, mając świadomość, że wynagrodzenie uzależnione jest od osiągnięcia zakładanego celu sprzedażowego — mówi Paweł Kornosz z InDreams. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu