Spółka drożała o 26 proc. dzięki zmianie nazwy przez Facebooka

opublikowano: 29-10-2021, 06:50

Kolejny raz giełdowi gracze kupowali akcje nie tej spółki, co chcieli, zwiedzeni podobieństwem nazw.

W czwartek Facebook ogłosił, że zmienia nazwę na Meta Platforms, bo chce oprócz serwisu społecznościowego rozwijać "metawersum", czyli Internet dostępny za pomocą rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. Od 1 grudnia technologiczny gigant ma zmienić ticker, czyli skrót nazwy widoczny w giełdowych tabelach, na MVRS. Akcje spółki drożały na zamknięciu czwartkowej sesji o 1,5 proc., a w handlu posesyjnym o ok. 0,2 proc.

Tymczasem nawet o 26 proc. drożały w handlu posesyjnym notowane na Nasdaq akcje kanadyjskiej spółki Meta Materials, zajmującą się badaniami nad technologią materiałów, która ma ticker MMAT. Szef spółki, George Palikaras, nie ma wątpliwości, że to skutek doniesień o zmianie nazwy przez Facebooka.

- Chciałbym serdecznie powitać @Facebook w #metaverse” – napisał na Twitterze.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

To nie pierwszy raz kiedy inwestorzy dali się zwieść podobieństwu nazwy spółki. W kwietniu 2019 roku akcje małej chińskiej spółki Zoom Technologies drożały o ponad 80 proc. krótko po tym jak Zoom Video Communications zadebiutował na Nasdaq. Na początku lutego obecnego roku wartość spółki Clubhouse Media, zajmującej się mediami i PR, wzrosła ponad dwukrotnie po tym jak Elon Musk zachęcił śledzących jego konto na Twitterze do korzystania z aplikacji audio Clubhouse. Podobnie było w przypadku innej wymienionej przez Muska aplikacji, Signal. Inwestorzy zaczęli kupować akcje nie mającej z nią żadnego związku spółki Signal Advance, podbijając jej wartość o 1100 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg, CNBC

Polecane