Spółka The Outlet Company zamierza zainwestować 150 mln EUR

Radosław Górecki
17-06-2003, 00:00

The Outlet Company, spółka związana z Liebrecht & wooD, zamierza w najbliższym czasie zainwestować około 150 mln EUR w rozwój sieci centrów handlowych typu factory outlet.

„Puls Biznesu”: Czym jest outlet center i skąd pomysł na takie centrum handlowe w Polsce?

Patrick van Den Bossche, dyrektor The Outlet Company: Idea centrum typu outlet (sprzedawanie markowej odzieży po obniżonych cenach) powstał w USA. Później takie obiekty pojawiły się w Europie. Pomyśleliśmy, że to najlepszy czas, aby zacząć ekspansję w Europie Środkowej.

Czy zbliżająca się data przystąpienia Polski do UE miała wpływ na podjęcie decyzji o inwestowaniu w centra handlowe w Polsce?

— Niezupełnie. Najważniejszym czynnikiem, który zadecydował o rozpoczęciu przez nas inwestycji, były wyniki badań dotyczących siły nabywczej i tego, jaka jest filozofia zakupów w Polsce.

Polacy przywiązują coraz większą wagę do ubioru, do tego, jakich marek ubrania się nosi. Dlatego takie centra mają przed sobą przyszłość.

Czy wśród najemców znajdzie się dużo polskich firm?

— Tak. W Polsce w ostatnich latach powstało wiele dobrych marek — chociażby Solar, Tatuum, Monnari, Simple, Deni Cler, Hexeline. Wszystkie bardzo prężnie się rozwijają.

W trakcie budowy znajduje się obiekt w Sosnowcu. Jak przebiega proces wynajmu?

— Budowę Sosnowiec Outlet Centre rozpoczęliśmy mając podpisane umowy najmu na 50 proc. powierzchni. W chwili otwarcia powinno to być 85 proc.

W planach są kolejne obiekty. Ile ich powstanie?

— Planujemy wybudowanie kilku tego typu centrów. Będą zlokalizowane w Warszawie (tu już prace są zaawansowane), Poznaniu, Gdańsku, na Śląsku i we Wrocławiu. Prawdopodobnie wybudujemy też coś w okolicach Szczecina. Założenie jest takie, aby budować w odległości około 90 min. jazdy samochodem od dużych miast. Centra takie muszą być położone w dobrych miejscach z punktu widzenia logistyki. Ceny muszą być o minimum 30 proc. niższe, więc dostawcy mają dużo niższą marżę. Dlatego też koszty logistyki powinny być niższe. Poza tym chcemy, aby najemcy mogli wyjmować powierzchnię jednocześnie w 5-6 obiektach. Dzięki temu będą mieli szanse na wynegocjowanie lepszych stawek czynszu, a podpisując jedną umowę uzyskają gwarancję dostępu do sieci sklepów w całej Polsce.

Ile środków pochłonie zbudowanie sieci?

— Każde centrum będzie kosztować nas około 30 mln EUR. Zakładając, że zbudujemy 5 takich obiektów można tu mówić o kwocie rzędu 150 mln EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Radosław Górecki

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Spółka The Outlet Company zamierza zainwestować 150 mln EUR