Spór o koordynatora na Okęciu

MIR
08-08-2007, 00:00

Porty Lotnicze, LOT i Urząd

Porty Lotnicze, LOT i Urząd

Lotnictwa Cywilnego mają różne zdania na temat

koordynacji lotów. Powinni spytać pasażerów.

Kolejki na Etiudzie, kolejki w Terminalu 1, kolejki samolotów czekających na start i lądowanie oraz ciągłe problemy z odbiorem Terminalu 2. Dla podróżnych korzystających z lotniska Okęcie to wschodnioeuropejski standard.

Remedium na te kłopoty znalazł LOT, którego większość opóźnień powoduje ograniczona przepustowość. Przewoźnik złożył wniosek do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) z prośbą o uporządkowanie sytuacji na Okęciu i powołanie koordynatora. Przedstawiciele Portów Lotniczych (PPL) uważają wprowadzenie koordynacji za nieuzasadnione i tłumaczą, że do spiętrzeń dochodzi tylko w wybranych porach dnia i są szybko rozładowywane.

W piątek dojdzie do spotkania przedstawicieli Urzędu Lotnictwa Cywilnego, PPL i LOT na ten temat.

Tymczasem nieporozumień nie brakuje.

Zdaniem Artura Buraka, rzecznika PPL, status lotniska niekoordynowanego został przyznany przez ULC na podstawie danych statystycznych, a za organizację lotów będzie odpowiadał Port Lotniczy Warszawa. ULC temu zaprzecza.

— Zgodnie z prawem lotniczym, powoływany przez prezesa ULC organizator lotów nie może mieć powiązań gospodarczych oraz pozostawać w stosunku zależności lub dominacji wobec jakiegokolwiek zarządzającego lotniskiem lub przewoźnika lotniczego. Dlatego ULC nie uzgadniał, że za organizację rozkładów lotów będzie odpowiadał zarządzający lotniskiem — podkreśla Katarzyna Krasnodębska z ULC.

ULC zniósł organizację lotów w październiku 2006 r. — ze względu na sezon zimowy oraz zapowiadane oddanie do użytkowania Terminalu 2.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Spór o koordynatora na Okęciu