Czytasz dzięki

Spotify przebiło prognozę liczby subskrybentów

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 29-10-2020, 18:14

Miniony kwartał okazał się „relatywnie” udany dla Spotify, jednego z liderów segmentu usług streamingowych. Szwedzka spółka korzystając z obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa zdobyła większa liczbę subskrybentów niż zakładano choć nie przełożyło się to na zyski, donosi Reuters.

W trzecim kwartale 2020 r. liczba tzw. subskrybentów premium, odpowiadających za większość generowanych przychodów zwiększyła się o 27 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2019 r. do poziomu 144 mln. Tymczasem mediana prognoz zakładała liczbę płacących subskrybentów na poziomie 142,5 mln.

Firma świadcząca usługę streamingu audio oczekuje, że w IV kwartale łączna liczba subskrybentów premium osiągnie poziom 150-154 mln. Analitycy są nieco mniejszymi optymistami i zakładają (mediana) wartość rzędu 151,5 mln.

Spotify, które zarabia na płatnych subskrypcjach i reklamach dla użytkowników nie opłacających abonament, podkreśla, ze odnotowała powrót do wzrostu w działalności reklamowej. Wzrost reklam ma przyspieszyć w bieżącym kwartale.

Serwis z muzyką online miał w trzecim kwartale 1,9 mln podcastów, w porównaniu z 1,5 mln kwartał wcześniej.

Przychody w trzecim kwartale wzrosły o 14 proc. do 1,98 mld EUR, poniosła jednak stratę netto rzędu 101 mln EUR (58 eurocentów na akcję). Rok wcześniej firma wypracowała zysk w kwocie 241 mln EUR (36 eurocentów na akcję).

Spotify obniżyło górną granicę swojego przedziału przychodów na czwarty kwartał o 50 mln do 2,2 mld EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane