Spray negocjuje przejęcie trzech sieci internetowych

KL
opublikowano: 26-03-2007, 00:00

Jak dobrze pójdzie, warszawski operator zyska niedługo kilka tysięcy abonentów. Cel jest ambitny — podwojenie przychodów.

Jak dobrze pójdzie, warszawski operator zyska niedługo kilka tysięcy abonentów. Cel jest ambitny — podwojenie przychodów.

Warszawski operator telekomunikacyjny Spray rozmawia o przejęciu z trzema sieciami. Takich akwizycji w tym roku ma być jeszcze kilka. Dzięki planowanym zakupom spółka chce w tym roku znacznie zwiększyć przychody, zysk i liczbę abonentów.

— Najbliższe przejęcia dotyczą jednej sieci, która ma kilka tysięcy abonentów, i dwóch, które mają po kilkuset klientów — mówi Rafał Brzezowski, członek zarządu Spraya.

Spray w Warszawie konkuruje przede wszystkim z UPC i Aster i z lokalnymi sieciami transmisji danych. Spółka rozwija się, przejmując lokalne sieci internetowe oraz rozbudowując własną infrastrukturę. Dostarcza tzw. usługę triple play, czyli połączenia głosowe, internet oraz telewizję kablową.

W ubiegłym roku przychody spółki ze sprzedaży wyniosły 9,35 mln zł, a zysk netto — ponad 1,2 mln zł. W tym roku Spray chce mieć 18,12 ml zł przychodów oraz 2,74 mln zysku netto.

Liczba abonentów ma zwiększyć się z 19,84 tys. do 39 tys. Cele te spółka chce osiągnąć, wykorzystując środki z ostatniej emisji akcji (8,8 mln zł) oraz środki własne z działalności operacyjnej.

— Zamierzamy także realizować kilka przedsięwzięć z kredytów inwestycyjnych — mówi Rafał Brzezowski.

Spray nie planuje na razie nowej emisji akcji. Na wyniki finansowe Spraya znacznie wpływają zyski z przejętych w ubiegłym roku sieci teleinformatycznych od spółek TELNAP i CATV. Giełdowy operator zapłacił za infrastrukturę własnymi akcjami, które zostały dopuszczone do obrotu giełdowego.

— Sądzę, że nie ma dużego ryzyka wyprzedaży tych walorów na giełdzie w krótkim okresie. Nowi inwestorzy liczą na zyski w dłuższym horyzoncie czasowym — twierdzi Rafał Brzezowski.

Spray zapowiadał też, że zacznie świadczyć usługi klientom w nowej formule platformy multimedialnej.

— Obecnie pracujemy nad rozwiązaniami technicznymi. Ujawnimy nasz pomysł i udostępnimy go abonentom w drugiej połowie roku — mówi Rafał Brzezowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu