Spray zainwestuje w Warszawie ok. 100 mln zł w ciągu dwóch lat

ISB
opublikowano: 28-11-2007, 16:20

Firma telekomunikacyjna Spray zainwestuje w okresie 2008-2009 w rozwój w Warszawie, poinformował prezes Bogdan Paszkowski w środę. Spółka, która w tej chwili działa tylko w Warszawie, planuje też wejście do  dużego miasta na południu kraju.

"Będziemy inwestować głównie w rozwój sieci i nowe technologie" - zapowiedział Paszkowski podczas konferencji prasowej. Dodał, że dzięki nowej strategii spółka chce mieć do 2009 roku ok. 100 tys. abonentów (pięć razy tyle co obecnie) i mieć w swoim zasięgu 450 tys. mieszkań.

Spray przedstawił w środę nową strategię, która zakłada zmniejszenie roli usług telekomunikacyjnych w przychodach firmy. Filarem działalności spółki ma stać się dostarczanie telewizji kablowej (w tym cyfrowej, a także HDTV).

W tej chwili wskaźnik multiplikacji usług Spray wynosi 1,6 (co oznacza, że przeciętny klient korzysta z 1,6 z 3 głównych usług firmy - przekaz wideo, usługi głosowe oraz dostęp do internetu).

"Chcemy ten wskaźnik utrzymać, albo go nieco poprawić" - deklaruje Paszkowski. Liczy na to, że wskaźnik ARPU (przychód z jednego klienta), który w tej chwili wynosi ok. 60 zł, wzrośnie do 80-100 zł. Ma to być możliwe m.in. dzięki wprowadzaniu kolejnych usług opartych na nowoczesnych technologii, m.in. wideo na żądanie (VoD).

"Planujemy wprowadzić VoD w pierwszej połowie przyszłego roku" - powiedział Paszkowski.

Spray zapowiada także, że wejdzie na rynek jednego z dużych miast na południu kraju. Dokona w związku z tym przejęcia o wartości kilku milionów złotych. Akwizycja ma dotyczyć niewielkiej firmy, ale jej celem ma być umożliwienie dalszego rozwoju na nowym rynku.

Spółka deklaruje, że planowane inwestycje będzie finansować z różnych źródeł.

"W grę wchodzą środki własne, kredyt i leasing. Nie wykluczamy też kolejnej emisji akcji" - powiedział Paszkowski. Poinformował, że spółka w połowie grudnia przeprowadzi "niewielką" emisję akcji.

Spray przedstawił w środę nowe logo i zapowiedział przeprowadzenie kampanii marketingowej. Paszkowski nie określił jednak jakim budżetem będzie dysponować taka kampania.

Prezes Spraya poinformował też, że spółka nie prowadziła, ani prowadzi żadnych rozmów dotyczących przejęcia przez Multimedia Polska.

Spray miał w I-III kw. narastająco zysk netto w wysokości 1,14 mln zł w stosunku do 0,64 mln zł rok wcześniej. Obroty wyniosły odpowiednio: 10,12 mln zł i 6,35 mln zł. (ISB)

mtd/tom

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB

Polecane