Spray zainwestuje w Warszawie ok. 100 mln zł w ciągu dwóch lat

ISB
28-11-2007, 16:20

Firma telekomunikacyjna Spray zainwestuje w okresie 2008-2009 w rozwój w Warszawie, poinformował prezes Bogdan Paszkowski w środę. Spółka, która w tej chwili działa tylko w Warszawie, planuje też wejście do  dużego miasta na południu kraju.

"Będziemy inwestować głównie w rozwój sieci i nowe technologie" - zapowiedział Paszkowski podczas konferencji prasowej. Dodał, że dzięki nowej strategii spółka chce mieć do 2009 roku ok. 100 tys. abonentów (pięć razy tyle co obecnie) i mieć w swoim zasięgu 450 tys. mieszkań.

Spray przedstawił w środę nową strategię, która zakłada zmniejszenie roli usług telekomunikacyjnych w przychodach firmy. Filarem działalności spółki ma stać się dostarczanie telewizji kablowej (w tym cyfrowej, a także HDTV).

W tej chwili wskaźnik multiplikacji usług Spray wynosi 1,6 (co oznacza, że przeciętny klient korzysta z 1,6 z 3 głównych usług firmy - przekaz wideo, usługi głosowe oraz dostęp do internetu).

"Chcemy ten wskaźnik utrzymać, albo go nieco poprawić" - deklaruje Paszkowski. Liczy na to, że wskaźnik ARPU (przychód z jednego klienta), który w tej chwili wynosi ok. 60 zł, wzrośnie do 80-100 zł. Ma to być możliwe m.in. dzięki wprowadzaniu kolejnych usług opartych na nowoczesnych technologii, m.in. wideo na żądanie (VoD).

"Planujemy wprowadzić VoD w pierwszej połowie przyszłego roku" - powiedział Paszkowski.

Spray zapowiada także, że wejdzie na rynek jednego z dużych miast na południu kraju. Dokona w związku z tym przejęcia o wartości kilku milionów złotych. Akwizycja ma dotyczyć niewielkiej firmy, ale jej celem ma być umożliwienie dalszego rozwoju na nowym rynku.

Spółka deklaruje, że planowane inwestycje będzie finansować z różnych źródeł.

"W grę wchodzą środki własne, kredyt i leasing. Nie wykluczamy też kolejnej emisji akcji" - powiedział Paszkowski. Poinformował, że spółka w połowie grudnia przeprowadzi "niewielką" emisję akcji.

Spray przedstawił w środę nowe logo i zapowiedział przeprowadzenie kampanii marketingowej. Paszkowski nie określił jednak jakim budżetem będzie dysponować taka kampania.

Prezes Spraya poinformował też, że spółka nie prowadziła, ani prowadzi żadnych rozmów dotyczących przejęcia przez Multimedia Polska.

Spray miał w I-III kw. narastająco zysk netto w wysokości 1,14 mln zł w stosunku do 0,64 mln zł rok wcześniej. Obroty wyniosły odpowiednio: 10,12 mln zł i 6,35 mln zł. (ISB)

mtd/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Spray zainwestuje w Warszawie ok. 100 mln zł w ciągu dwóch lat