Spray zmienia kurs, by zdobyć nawet 100 tys. klientów

KL
opublikowano: 29-11-2007, 00:00

Operator zmienia strategię. Teraz stawia na telewizję, także w technologii HD. Liczba klientów ma wzrosnąć pięciokrotnie.

Operator zmienia strategię. Teraz stawia na telewizję, także w technologii HD. Liczba klientów ma wzrosnąć pięciokrotnie.

Operator Spray do tej pory był obecny przede wszystkim na nowych warszawskich osiedlach. Jednak w ciągu roku wybudował w Warszawie sieć szkieletową, która obejmuje 250 tys. mieszkań. Teraz dzięki niej chce oferować nowe usługi.

Dotąd Spray stawiał przede wszystkim na połączenia głosowe i internet, jednak ta działalność nie przynosiła oczekiwanych wyników finansowych głównie z powodu spadającego ARPU (średni przychód na abonenta).

— W ciągu trzech lat ARPU na użytkownika z usług głosowych spadło z 60 zł o połowę. Bardzo potaniały także usługi dostępu do internetu — wyjaśnia Bogdan Paszkowski, prezes spółki.

Spray wyciągnął więc wnioski: trzeba zwiększyć zasięg i wprowadzić nowe produkty, takie jak cyfrowa telewizja kablowa, telewizja internetowa, telewizja HD oraz sieci NGN (sieci nowej generacji o bardzo dużej przepustowości). W pierwszych osiedlach nowa oferta (pakiety internet, głos, telewizja cyfrowa i HD) ruszy od 1 grudnia. Co prawda na razie kanały HD będą tylko dwa — National Geographic Chanel HD i Vood HD, jednak do końca roku Spray chce wprowadzić kolejne dwa.

— Jesteśmy pierwszą kablówką, która zaoferuje HD — podkreśla Bogdan Paszkowski.

W przyszłym roku Spray wprowadzi kolejne usługi, w tym telewizję na żądanie. Nowością jest też brak kilkuletnich umów lojalnościowych, stosowanych przez innych operatorów.

Dzięki nowej strategii spółka chce mieć w ciągu dwóch lat 100 tys. klientów i sprzedawać 160-180 tys. usług miesięcznie. W tym czasie zainwestuje około 100 mln zł pochodzących z zysku i finansowania zewnętrznego (m.in. banki i leasing). W przyszłym roku chce też wejść do dużego miasta w południowej Polsce dzięki niewielkiej akwizycji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu