Sprzedaż Aholda rośnie, kurs spada

Tadeusz Stasiuk
25-05-2006, 00:00

Kwartalne wyniki sprzedaży holenderskiego detalisty Aholda okazały się wyższe od prognozowanych przez analityków. Jeden z liderów światowego sektora supermarketów odnotował w pierwszych trzech miesiącach roku 8,6-procentowy wzrost przychodów, do 14,1 mld EUR. To o 100 mln EUR więcej od uśrednionych oczekiwań specjalistów. Bez uwzględnienia relacji kursowych sprzedaż zwiększyła się jedynie o 2,1 proc.

Czwarta co do wielkości sieć handlowa specjalizująca się w produktach żywnościowych aż 70 proc. przychodów osiąga za Atlantykiem. Na amerykańskim rynku obecna jest w sieciach Stop & Shop i Giant. Dobre wyniki spółka zawdzięcza głównie tamtejszemu oddziałowi dystrybuującemu żywność.

Jednak bieżący rok nie będzie już taki udany. Pod koniec marca Ahold zweryfikował swoją prognozę, obniżając szacunki wzrostu sprzedaży z 5 do 2,5-3 proc. To rezultat rosnącej konkurencji i presji na obniżanie cen. Tylko w Holandii koncern zmniejszył w kwietniu ceny tysiąca swoich towarów, by przeciwdziałać atakowi ze strony Aldiego. Inwestorzy źle przyjęli doniesienia spółki. Kurs akcji na giełdzie w Amsterdamie zniżkował momentami ponad 1,2 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Sprzedaż Aholda rośnie, kurs spada