Sprzedaż aut spadła o około 20 proc.

Paweł Janas
05-07-2002, 00:00

Większości Polaków nadal nie stać na zakup nowego auta. W pierwszym półroczu dealerzy sprzedali 152,7 tys. samochodów osobowych, o około 20 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Pociechę niosą wyniki czerwcowe.

Sytuacja na krajowym rynku motoryzacyjnym nadal nie napawa optymizmem. Nic dziwnego.

Według wstępnych danych, po sześciu miesiącach tego roku sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce wyniosła 152,7 tys. sztuk i była o 20 proc. mniejsza od wyników zanotowanych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

— Pewną nadzieję budzi jednak fakt, że sprzedaż całego rynku nieco się ustabilizowała, a czerwcowy wynik na poziomie około 27,2 tys. sztuk jest najlepszym rezultatem osiągniętym przez branżę w tym roku — twierdzi obserwator polskiego rynku motoryzacyjnego.

Analitycy spekulują, że do kónca roku dealerzy znajdą nabywców na 280-290 tys. aut.

Liderem sprzedaży nadal jest Fiat, który sprzedał 27,6 tys. aut (wobec 50,4 tys. w pierwszym półroczu 2001). Włosi wyprzedzili w rankingu Skodę (odpowiednio 16,2 i 21,4 tys.), Renault (15,8 i 14,5 tys.), Opla (14,2 i 14,7 tys.), Toyotę (12,2 i 9,3 tys.) i Peugeota (11,3 i 9,1 tys.). Zajmujące przez kilka lat w rankingach drugą pozycję Daewoo-FSO sklasyfikowane zostało dopiero na siódmej pozycji z 10,9 tys. sprzedanych samochodów wobec 27,1 tys., które klienci kupili w analogicznym okresie 2001 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Sprzedaż aut spadła o około 20 proc.