Sprzedaż aut wzrosła w Europie we wrześniu o 1,9 proc.

(Marek Druś)
opublikowano: 13-10-2005, 10:53

Sprzedaż nowych samochodów wzrosła we wrześniu w Europie o 1,9 proc. do 1,44 mln sztuk. Volkswagen i Toyota zwiększyły udział w rynku.

Sprzedaż nowych samochodów wzrosła we wrześniu w Europie o 1,9 proc. do 1,44 mln sztuk. Volkswagen i Toyota zwiększyły udział w rynku.

Sprzedaż nowych aut wzrosła już po raz trzeci w okresie ostatnich czterech miesięcy. We wrześniu poprawiła się we Francji i Niemczech, głównie dzięki obniżkom cen przez dilerów.

Volkswagen i Toyota zwiększyły we wrześniu udział w europejskim rynku. Niemiecki koncern, jego lider, zwiększył sprzedaż we wrześniu w Europie o 6,3 proc., głównie dzięki 11 proc. wzrostowi sprzedaży aut marki volkswagen. Grupa sprzedała łącznie 256,5 tys. aut w ubiegłym miesiącu. Sprzedaż Audi wzrosła o 4,8 proc., a Skody o 2,1 proc. Udział Volkswagena w europejskim rynku wzrósł z 17,7 do 18,5 proc.

Toyota sprzedała we wrześniu 74,2 tys. aut, o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Jej udział w rynku wzrósł z 5,1 do 5,2 proc.

Spośród francuskich producentów Peugeot zwiększył sprzedaż we wrześniu o 2,1 proc. do 180,3 tys. aut, a Renault spadła o 6,3 proc. do 126,8 tys.

Fiat zanotował 11 proc. spadek sprzedaży. Wyniosła ona 82,2 tys. 

MD, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane