Sprzedaż BMW spadła o 26 proc.

RB, BLOOMBERG
opublikowano: 12-01-2009, 00:00

Największy na świecie producent samochodów luksusowych zanotował w ubiegłym miesiącu znaczny spadek sprzedaży. To skutek globalnej recesji i zaostrzenia warunków kredytowych przez banki, co odstraszyło klientów. Niemiecki koncern sprzedał 112.4 tys. samochodów, czyli o 26 proc. mniej niż w takim samym okresie 2007 r.

— Ubiegły rok był tragiczny dla branży motoryzacyjnej, jednak nasza sytuacja nie jest taka zła — powiedział Ian Robertson, szef sprzedaży BMW.

Od początku roku koncern sprzedał 1,44 mln aut, dzięki czemu pobije rekord sprzedaży z 2007 r., kiedy do klientów trafiło ich 1,5 mln.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy