Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju 2022 r. wzrosła 8,2 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła o 1,7 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących wzrosła w ubiegłym miesiącu o 23,6 proc. rdr.
Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w maju rdr o 8,1 proc. i spadek mdm o 0,1 proc.
W cenach bieżących, ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się wzrostu o 22,9 proc. rdr.
Z kolei udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w maju w Polsce 8,9 proc., tak jak w kwietniu. Natomiast w maju w porównaniu z kwietniem odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 0,8 proc.
Według GUS spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” z 21,0 proc. przed miesiącem do 21,9 proc.
Spadek udziału odnotowano w grupach: „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 24,4 proc. do 22,3 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (z 17,4 proc. do 16,7 proc.).
Poniżej dane o dynamice sprzedaży detalicznej w cenach stałych w maju i kwietniu 2022 r.:
© ℗