Sprzedaż detaliczna wzrosła w listopadzie o 8,6% r/r - analitycy

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 19-12-2005, 14:16

Dane o listopadowej sprzedaży detalicznej potwierdzą tendencję wzrostową i wzmacniane będą przez lepszą sprzedaż pojazdów i materiałów budowlanych, związaną z wygasaniem ulgi remontowej, uważają ekonomiści. Rysują oni przed sprzedażą detaliczną dobre perspektywy także w przyszłym roku.

Dane o listopadowej sprzedaży detalicznej potwierdzą tendencję wzrostową i wzmacniane będą przez lepszą sprzedaż pojazdów i materiałów budowlanych, związaną z wygasaniem ulgi remontowej, uważają ekonomiści. Rysują oni przed sprzedażą detaliczną dobre perspektywy także w przyszłym roku.

Z ankiety przeprowadzonej przez agencję ISB wśród 10 ekonomistów wynika, że sprzedaż detaliczna wzrosła w listopadzie o 7,2-10,1% przy średniej na poziomie 8,6% r/r.

W październiku sprzedaż detaliczna wzrosła o 7,5%.

„Trend w sprzedaży detalicznej jest wzrostowy, co jest odzwierciedleniem tego, że rosną dochody gospodarstw domowych, a ta sytuacja będzie się jeszcze poprawiać w przyszłym roku, m.in. dzięki rewaloryzacji rent i emerytur. Zyski przedsiębiorstw pozwalają na dalszy wzrost wynagrodzeń, jednostkowe koszty pracy nie tworzą zagrożenia” – powiedział Piotr Bielski, ekonomista Banku Zachodniego WBK.

„W listopadowej sprzedaży na pewno będą odzwierciedlone zakupy związane z wygasaniem ulgi remontowej” – dodał ekonomista.

Wyhamował też spadek sprzedaży nowych samochodów osobowych – do 10,8% r/r w listopadzie z 19,8% w październiku, jak wynika z danych monirotującej ten rynek firmy Samar.

„Do wzrostu sprzedaży detalicznej przyczyniła się także poprawa w sprzedaży samochodów. Rośnie również sprzedaż kredytów konsumpcyjnych, a takie zwykle są przeznaczane na zakup mebli czy sprzętu elektronicznego” – uważa Piotr Kalisz, ekonomista Citibanku Handlowego.

Zdaniem ekonomistów, przed sprzedażą detaliczną rysują się korzystne perspektywy.

„Wydaje mi się, że w okolicach 8% dynamika sprzedaży utrzyma się w najbliższych miesiącach” – stwierdził Bielski. Zastrzegł jednak, że „w styczniu sprzedaż może nieco przygasnąć”.

Taka dynamika jest korzystna dla gospodarki.

„Wzrost na poziomie 7% to dobry wzrost, szczególnie przy tak niskiej inflacji” – powiedział Kalisz.

W listopadzie inflacja wyniosła 1,0% r/r.

Główny Urząd Statystyczny (GUS) poda dane o listopadowej sprzedaży detalicznej w czwartek, 22 grudnia, o godzinie 10:00.

TABELA:

 Sprzedaż detaliczna w XI r/r (%)BNP  9,5BPH 9,4Pekao SA 8,4DZ Bank 7,6BZ WBK 8,4ING BSK 10,1BGŻ 7,2Citibank 8,9Raiffeisen 9,3Societe Generale 7,6ŚREDNIA 8,6

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane