Sprzedaż detaliczna wzrosła w październiku o 6,9% r/r - analitycy

Internet Securities
opublikowano: 23-11-2005, 12:27

Sprzedaż detaliczna rośnie coraz szybciej, mimo ciągle niekorzystnego wpływu sprzedaży nowych samochodów, uważają ekonomiści. Ich zdaniem, jest to zrekompensowane z nawiązką przez wzrost sprzedaży materiałów budowlanych i następne miesiące przyniosą wzrost dynamiki sprzedaży detalicznej.

Sprzedaż detaliczna rośnie coraz szybciej, mimo ciągle niekorzystnego wpływu sprzedaży nowych samochodów, uważają ekonomiści. Ich zdaniem, jest to zrekompensowane z nawiązką przez wzrost sprzedaży materiałów budowlanych i następne miesiące przyniosą wzrost dynamiki sprzedaży detalicznej.

Z ankiety przeprowadzonej przez agencję ISB wśród dziewięciu ekonomistów wynika, że dynamika sprzedaży detalicznej w październiku wyniosła 5,7-8,7% r/r przy średniej na poziomie 6,9%.

We wrześniu sprzedaż detaliczna wzrosła w ujęciu rocznym o 5,4%.

„Nadal negatywnie na dynamikę sprzedaży będzie wpływała sytuacja na rynku nowych samochodów” – powiedziała Agnieszka Decewicz, ekonomistka Banku Pekao SA.

Sprzedaż nowych samochodów w październiku wyniosła 15.774 sztuk, co oznacza spadek o 8,3% w ujęciu miesięcznym i o 19,8% r/r. Był to najgorszy wynik od 12 lat.

„Z drugiej strony pozytywnie na dane o sprzedaży detalicznej powinny wpływać informacje o wzroście płac” – dodała ekonomistka.

W październiku średnie wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło o 6,4% r/r wobec oczekiwanych 3,0%.

„Należy jeszcze pamiętać o jednym czynniku, który może podwyższyć sprzedaż detaliczną – mianowicie o sprzedaży materiałów budowlanych w związku z wygasającą ulgą remontową” – powiedział Grzegorz Maliszewski, ekonomista Banku Millennium.

„Sprzedaż taka uwzględniona jest w kategorii ‘pozostałe’, a ta kategoria ma największą wagę w koszyku” – dodał.

Jego zdaniem, ostatnie dwa miesiące roku 2005 będą charakteryzowały się jeszcze wyższą dynamiką sprzedaży detalicznej.

„Listopad i grudzień to będą miesiące szczytowe, spodziewamy się dynamiki powyżej 8%” – powiedział Maliszewski.

„Dodatkowo będzie widoczny efekt bazy, ponieważ w ubiegłym roku mieliśmy do czynienia z dosyć głębokimi spadkami sprzedaży” – dodał.

Główny Urząd Statystyczny (GUS) poda dane o sprzedaży detalicznej w październiku w piątek, 25 listopada, o godzinie 10:00.

TABELA: Instytucja Dynamika sprzedaży detalicznej w X r/r (%)Pekao SA 7,7Citibank 7,5DZ Bank 7,4Milllennium 6,1BPH 8,7BRE 6,3BZ WBK 5,7Raiffeisen 6,3Deutsche Bank 6,3ŚREDNIA 6,9

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane