Sprzedaż detaliczna wzrosła we wrześniu o 7,1% r/r - analitycy

Internet Securities
opublikowano: 24-10-2005, 14:58

Dynamika sprzedaży detalicznej we wrześniu pozostała mniej więcej na poziomie sierpniowym w ujęciu rocznym, uważają ekonomiści. Ich zdaniem dynamika taka może się utrzymać do końca roku.

Dynamika sprzedaży detalicznej we wrześniu pozostała mniej więcej na poziomie sierpniowym w ujęciu rocznym, uważają ekonomiści. Ich zdaniem dynamika taka może się utrzymać do końca roku.

Z ankiety przeprowadzonej przez ISB wynika, że sprzedaż detaliczna wzrosła we wrześniu o 4,0-9,6% w ujęciu rocznym przy średniej na poziomie 7,1%.

W sierpniu sprzedaż detaliczna wzrosła w ujęciu rocznym o 7,9% i 1,2% m/m.

„To, co bierzemy pod uwagę w tym miesiącu, to sprzedaż paliw, której dynamika będzie wysoka, mimo nawet obniżki akcyzy w połowie września” – powiedziała Monika Kurtek, ekonomistka Banku BPH.

„Druga rzecz to samochody, które są bardzo ważnym składnikiem sprzedaży detalicznej. Dane z Samaru pokazały, że możemy liczyć się z niewielkim spadkiem w porównaniu z poprzednimi miesiącami” – dodała.

Samar podał, że sprzedaż nowych samochodów spadła we wrześniu o 15,8% r/r i o 2,7% w ujęciu miesięcznym.

„Być może zobaczymy wzrost w kategorii materiałów budowlanych, co będzie związane z ostatnimi miesiącami ulgi remontowej. Wpływ ten będzie widoczny także w kolejnych miesiącach” – stwierdził Arkadiusz Garbarczyk, ekonomista BRE Banku.

Zdaniem ekonomistów, dotychczasowa dynamika sprzedaży powinna się utrzymywać w ciągu kolejnych miesięcy.

„Jeżeli dynamika okazałaby się tak duża, jak przewidujemy [9,6% r/r – przyp. ISB], to w następnych miesiącach powinna się na takim poziomie utrzymać” – stwierdził Piotr Bielski, ekonomista Banku Zachodniego WBK.

„Widać wyraźnie, że dynamika sprzedaży od pewnego czasu jest wysoka i to świadczy o tym, że do końca popyt konsumpcyjny nie jest wygaszony. Konsumpcja się podnosi” – dodał.

„Taka dynamika, na poziomie 6-7%, może się utrzymać, chociażby z powodu sezonu świątecznego” – uważa Kurtek.

Główny Urząd Statystyczny (GUS) poda dane o sprzedaży detalicznej we wrześniu we wtorek, 25 października, o godzinie 10:00.

TABELA:  Instytucja  Sprzedaż detaliczna we IX r/r (%)Citibank Handlowy  8,2Raiffeisen Bank Polska  4,0DZ Bank  7,6BGŻ  6,0Millennium  8,6Bank BPH  6,8Pekao SA  6,0Bank Zachodni WBK  9,6BRE Bank  7,2ING BSK  6,5ŚREDNIA:  7,1

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane