Sprzedaż e-usług wzrosła o połowę

Marcin Kuśmierz
25-04-2005, 00:00

Miesięczne przychody internetowej spółki przekroczyły milion złotych. Receptą na dalszy wzrost ma być oferta usług dla większych firm.

W pierwszym kwartale sprzedaż dostawcy usług internetowych przekroczyła 3 mln zł i była blisko o 50 proc. wyższa niż rok wcześniej. Milion złotych przychodów miesięcznie zapewnia sprzedaż kont e-mail, serwerów wirtualnych i domen internetowych. Jednak do 0,8 mln zł (spadek o 0,19 mln zł) skurczył się kwartalny zysk brutto spółki. Jej przedstawiciele tłumaczą to dużymi, jednorazowymi wydatkami.

To się opłaci

— Zmieniliśmy siedzibę, uruchomiliśmy własne centrum danych i zainwestowaliśmy znaczne środki w rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej. W kolejnych miesiącach zysk znacznie wzrośnie — zapewnia Piotr Kapcio, dyrektor marketingu home.pl.

Do końca kwietnia firma zamierza rozszerzyć ofertę o nową linię produktów — serwery dedykowane. W zamian za miesięczny abonament klienci będą mogli dzierżawić serwery, utrzymywać je w jednym z dwóch centrów danych dostawcy (w Warszawie lub Szczecinie) i korzystać z jego infrastruktury. Produkt ma trafić do klientów biznesowych o dużych, często specyficznych wymaganiach.

Plany sprzedażowe są więc ostrożne.

— Nie będzie to z pewnością usługa masowa. Chcemy do końca roku pozyskać kilkudziesięciu klientów. Wartość sprzedaży tej usługi powinna przekroczyć 0,5 mln zł — mówi Piotr Kapcio.

Będzie lepiej

Do końca drugiego kwartału home.pl zamierza podjąć decyzję dotyczącą wprowadzenia na rynek nowej marki usług internetowych dedykowanych mikrofirmom. W grę wchodzi stworzenie jej od podstaw, jak również akwizycja któregoś z konkurentów.

Roczną prognozę wyników finansowych home.pl przedstawi po zakończeniu drugiego kwartału. W ubiegłym roku przychody przekroczyły 9,8 mln zł, a zysk brutto — 3,2 mln zł. W tym ma być znacznie lepiej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kuśmierz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Sprzedaż e-usług wzrosła o połowę