Sprzedaż elektroniki w internecie bije rekordy

DI, PAP
opublikowano: 11-01-2013, 07:20

Sprzedawcy elektroniki szacują, że już nawet ok. 20 proc. handlu tego rodzaju asortymentem przypada na internet – informuje "Rzeczpospolita".

Jak podkreśla gazeta, to wciąż najczęściej wybierana przez kupujących w sieci kategoria, w przypadku której sprzedaż rośnie mimo spowolnienia czy wręcz spadku obrotów w tradycyjnych sklepach.

Lider tego segmentu rynku, e-sklep Neo24.pl, podał właśnie, że co roku notuje wzrost ruchu o 30 proc., a w 2012 r. zrealizował ponad 1 mln zamówień, obroty przekroczyły 300 mln zł.

Ogółem cały sektor e-handlu ma za sobą dobry rok, co w szczególności pokazały zakupy świątecznych prezentów. Większość e-sklepów notowało dwucyfrowe zwyżki sprzedaży. Dlatego, mimo, że ogółem sprzedaż elektroniki ma wzrosnąć maksymalnie kilka procent, to w sieci będzie to kilkukrotnie więcej – wylicza "Rz".

Klientów przyciągają nie tylko niższe ceny niż w tradycyjnych sklepach (niekiedy różnice sięgają nawet 30–40 proc.), ale coraz ważniejsza jest też oszczędność czasu. Według szacunków z zeszłego roku firmy Kelkoo, w 2012 r. Polacy w internecie mieli wydać 5,6 mld euro.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane