Sprzedaż nowych aut osobowych wzrosła w kwietniu o 3,3 proc.

Polska Agencja Prasowa SA
10-05-2006, 17:11

Sprzedaż samochodów osobowych w kwietniu 2006 roku wyniosła 19.981 sztuk i była o 3,3 proc. wyższa niż w kwietniu 2005 roku oraz o 7,7 proc. niższa niż w marcu tego roku - poinformowała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.

Sprzedaż samochodów osobowych w kwietniu 2006 roku wyniosła 19.981 sztuk i była o 3,3 proc. wyższa niż w kwietniu 2005 roku oraz o 7,7 proc. niższa niż w marcu tego roku - poinformowała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.

"Warto zauważyć, iż średnia dzienna sprzedaż w kwietniu wyniosła 832 auta i była najwyższa od początku roku (w kolejnych miesiącach wynosiła 713, 754 i 802 auta)" - napisano w raporcie Samar.

Sprzedaż samochodów osobowych w ciągu czterech miesięcy 2006 roku wyniosła 78.466 sztuk. Jest to wynik o około 8 proc. gorszy niż przed rokiem.

Najlepszy wynik sprzedaży uzyskała Toyota. Od początku roku na zakup japońskich aut zdecydowało się 10.328 nabywców, o 1,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 13,2 proc. Toyota jest jedyną marką, której sprzedaż przekroczyła w ciągu czterech miesięcy pułap 10 tysięcy sztuk.

Na drugim miejscu pod względem liczby aut sprzedanych od początku roku znalazła się Skoda, z wynikiem 8.940 sztuk. W przypadku tej marki spadła zarówno sprzedaż, która była mniejsza o 10 proc. od sprzedaży w pierwszych czterech miesiącach 2005 roku, jak i udział w rynku, który zmniejszył się z 11,6 proc. przed rokiem, do 11,4 proc. obecnie.

Trzecie miejsce zajął Opel, który sprzedał 8.537 samochodów, o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Opel osiągnął najwyższy w pierwszej dziesiątce wskaźnik wzrostu sprzedaży i zwiększył swój udział w rynku krajowym z 9,1 do 10,9 proc.

Znajdujący się na czwartej pozycji Fiat sprzedał od początku roku 8.407 samochodów, czyli o 7,3 proc. mniej niż przed rokiem.

Piątą lokatę zajął Ford. W ciągu czterech miesięcy tego roku 5.713 osoby, czyli o 15,6 proc. mniej niż przed okiem, zdecydowały się na zakup aut tej marki.

Sprzedaż samochodów Renault wyniosła 5.588 sztuk, Peugeot 4.796, a Citroen 4.037 sztuki.

Na dziewiątej pozycji znalazł się Volkswagen z wynikiem 3.876 samochodów, a pierwszą dziesiątkę zamyka Honda z wynikiem 3.117 sztuki.

Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła w kwietniu 2006 roku 3.050 sztuk, o 15,3 proc. więcej niż w kwietniu 2005 roku. Od początku tego roku z salonów samochodowych wyjechało łącznie 11.407 aut użytkowych, o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Sprzedaż nowych aut osobowych wzrosła w kwietniu o 3,3 proc.