Z roku na rok rośnie udział sprzedaży internetowej w zakupach dokonywanych przez Amerykanów. W tym sezonie świątecznym sprzedaż online wspierana była dodatkowo zmianami w zachowaniach konsumentów z powodu pandemii koronawirusa.
fot. ARC
Z roku na rok rośnie udział sprzedaży internetowej w zakupach dokonywanych przez Amerykanów. W tym sezonie świątecznym sprzedaż online wspierana była dodatkowo zmianami w zachowaniach konsumentów z powodu pandemii koronawirusa.
Według danych Mastercard, jednego z największych na świecie operatorów kart płatniczych, sprzedaż detaliczna w Stanach Zjednoczonych w tegorocznym wydłużonym okresie zakupów świątecznych od 11 października do 24 grudnia wzrosła o 3,0 proc.
Raport Mastercard SpendingPulse podkreśla rolę pandemii Covid-19 w zmianie nawyków zakupowych klientów. W efekcie sprzedaż e-commerce za Atlantykiem wzrosła o 49 proc. i stanowiła 19,7 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej w tym roku. Spośród szerokiej gamy kategorii szczególnie na plus wykazały się elektronika i sprzęt AGD, których sprzedaż wzrosła o 6 proc. oraz meble i wyposażenie domów, w których przypadku dynamika wzrostu sięgnęła 16,2 proc.
Tymczasem szacunki National Retail Federation wskazały, że liczba osób, które robią zakupy tylko w Internecie, wzrosła o 44 proc. w weekend świąteczny w Święto Dziękczynienia, przy niewielkich tłumach w wielu sklepach stacjonarnych.