Sprzedaż P&G nie sprostała oczekiwaniom rynku

opublikowano: 23-01-2020, 15:13

Po raz pierwszy od roku przychody ze sprzedaży koncernu Procter & Gamble okazały się niższe niż oczekiwali analitycy z Wall Street, informuje Reuters.

Jeden z największych na świecie producentów szybkozbywalnych dóbr konsumenckich odnotował w drugim kwartale roku finansowego, zakończonym 31 grudnia 2019 r. 4,6 proc. wzrost sprzedaży netto do 18,24 mld USD. Tymczasem mediana prognoz zakładała wartość rzędu 18,37 mld USD.

Siedziba główna koncernu Procter & Gamble (P&G) w Cincinnati, Ohio, USA
fot. Bloomberg

Z kolei sprzedaż materiałów i produktów do pielęgnacji domu wzrosła o 4 proc. do 5,79 mld USD,  podczas gdy produktów dziecięcych i kobiecych zwiększyła się o 1 proc. do 4,58 mld USD. W przypadku obu elementów kwoty są poniżej szacunków.

Wynik netto przypisany amerykańskiej firmie wzrósł do 3,72 mld USD, czyli 1,41 USD na akcję wobec 3,19 mld USD (1,22 USD na akcję) rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane