Sprzedaż P&G nie sprostała oczekiwaniom rynku

opublikowano: 23-01-2020, 15:13

Po raz pierwszy od roku przychody ze sprzedaży koncernu Procter & Gamble okazały się niższe niż oczekiwali analitycy z Wall Street, informuje Reuters.

Jeden z największych na świecie producentów szybkozbywalnych dóbr konsumenckich odnotował w drugim kwartale roku finansowego, zakończonym 31 grudnia 2019 r. 4,6 proc. wzrost sprzedaży netto do 18,24 mld USD. Tymczasem mediana prognoz zakładała wartość rzędu 18,37 mld USD.

Siedziba główna koncernu Procter & Gamble (P&G) w Cincinnati, Ohio, USA
Zobacz więcej

Siedziba główna koncernu Procter & Gamble (P&G) w Cincinnati, Ohio, USA fot. Bloomberg

Z kolei sprzedaż materiałów i produktów do pielęgnacji domu wzrosła o 4 proc. do 5,79 mld USD,  podczas gdy produktów dziecięcych i kobiecych zwiększyła się o 1 proc. do 4,58 mld USD. W przypadku obu elementów kwoty są poniżej szacunków.

Wynik netto przypisany amerykańskiej firmie wzrósł do 3,72 mld USD, czyli 1,41 USD na akcję wobec 3,19 mld USD (1,22 USD na akcję) rok wcześniej.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu