Czytasz dzięki

Sprzedaż pojazdów użytkowych w VII spadła o 12,9% m/m i 18,2% r/r

Internet Securities
opublikowano: 05-09-2005, 10:08

Sprzedaż pojazdów użytkowych w Polsce wyniosła w lipcu 2005 roku 3.454 egzemplarze, o 12,9% mniej niż w czerwcu i o 18,2% gorzej niż w lipcu roku ubiegłego, podała w raporcie firma Samar, zajmująca się monitoringiem rynku samochodowego.

Sprzedaż pojazdów użytkowych w Polsce wyniosła w lipcu 2005 roku 3.454 egzemplarze, o 12,9% mniej niż w czerwcu i o 18,2% gorzej niż w lipcu roku ubiegłego, podała w raporcie firma Samar, zajmująca się monitoringiem rynku samochodowego.

Wynik liczony od początku roku wyniósł 25.312 sztuk, co oznacza spadek o 5,2%, podał także Samar.

„Co roku w sezonie urlopowym zmniejsza się popyt na samochody dostawcze i ciężarowe (poza nietypowym rokiem 2004), nie dziwi więc fakt, że również w roku bieżącym zanotowano w lipcu spadek sprzedaży i to zarówno w porównaniu do miesiąca poprzedniego, jak i analogicznego z ubiegłego roku” – komentują analitycy Samaru w raporcie.

„Nie zaistniały żadne szczególne okoliczności, które miałyby wpływ na rynek, stąd też bieżąca sprzedaż ukształtowała się na przewidywanym wcześniej poziomie” – czytamy dalej.

Struktura sprzedaży uwzględniająca walory użytkowe pojazdów wskazuje na utrzymującą się znaczną przewagę samochodów dostawczych nad ciężarowymi, odnotowuje Samar.

„Ich sumaryczny udział w rynku (lekkie, średnie i ciężkie) wyniósł na koniec lipca 78,8%, w tym lekkie samochody dostawcze - 33,2%, średnie i ciężkie samochody dostawcze - 45,6%. Udział samochodów ciężarowych wyniósł 21,2%, w tym samochody o dopuszczalnej masie całkowitej od 6 do 16 ton - 5,9%, samochody o dopuszczalnej masie całkowitej 16 ton i więcej - 15,3%” – głosi raport.

Samochody wyprodukowane w Polsce stanowią niemal 25% całości sprzedaży.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane