Czytasz dzięki

Sprzedaż samochodów po siedmiu miesiącach niższa o 30,5 proc.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 09-08-2005, 08:35

W ciągu siedmiu miesięcy 2005 roku sprzedano w Polsce 149.178 samochodów. Było to o 30,56 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku - podała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny. W lipcu sprzedano 19.722 auta osobowe, czyli o 15,01 proc. mniej niż w czerwcu i 10,75 proc. mniej niż przed rokiem.

W ciągu siedmiu miesięcy 2005 roku sprzedano w Polsce 149.178 samochodów. Było to o 30,56 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku - podała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny. W lipcu sprzedano 19.722 auta osobowe, czyli o 15,01 proc. mniej niż w czerwcu i 10,75 proc. mniej niż przed rokiem.

Nie ma zmian w rankingu najpopularniejszych marek na polskim rynku. Liderem w dalszym ciągu jest Skoda, która od początku roku sprzedała 17.099 samochodów, o 37,43 proc. mniej niż przed rokiem.

Druga w rankingu Toyota sprzedała od początku roku 16.961 aut, czyli o 30,75 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2004 roku.

Trzecie miejsce zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła w okresie styczeń - lipiec 15.121 samochodów (spadek o 59,64 proc.).

Czwartą pozycję zajął Opel, który w ciągu siedmiu miesięcy sprzedał 13.379 samochodów, czyli o 37,05 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na piątej pozycji uplasował się Ford ze sprzedażą 12.040 sztuk (spadek o 40,03 proc.), kolejny jest Renault (11.206 sztuk, spadek o 46,11 proc.).

Siódmą i ósmą lokatę zajmują odpowiednio Peugeot (9.789 aut, spadek o 32,92 proc.) oraz Citroen (8.627 aut, wzrost o 11,89 proc). Dziewiąty jest Volkswagen, który od początku roku sprzedał 6.914 aut, o 26,94 proc. mniej niż przed rokiem. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, która sprzedała 6.319 samochodów (wzrost o 0,86 proc.).

Od początku roku sprzedano 19.333 samochody dostawcze, czyli o 2,99 proc. mniej niż przed rokiem. W lipcu sprzedano 2.662 takich aut - 16,47 proc. mniej niż miesiąc wcześniej. W stosunku do lipca 2004 roku spadek wyniósł 10,34 proc. Liderem sprzedaży pozostaje Fiat z wynikiem po siedmiu miesiącach 4.393 sztuk (spadek o 13,88 proc.).

Druga lokata w dalszym ciągu należy do Volkswagena (3.011 sztuk, wzrost o 65,71 proc.), trzeci jest Renault (1.967, 6,2 proc. spadku).

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane