Sprzedaż sklepów małoformatowych wzrosła o 6,9 proc.

PAP
opublikowano: 25-06-2018, 12:57
aktualizacja: 25-06-2018, 12:57

Sprzedaż detaliczna sklepów małoformatowych w maju 2018 r. wzrosła o 6,9 proc. rdr, a w ujęciu mdm wzrosła o 11,7 proc. - wynika z szacunków Polskiej Izby Handlu.

Zobacz więcej

fot. Marek Wiśniewski

"W maju 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. była o 11,7 proc. wyższa niż w kwietniu 2018 r., natomiast liczba transakcji wzrosła w tym czasie o około 10 proc. W porównaniu z majem 2017 r. odnotowano wzrost obrotów w tym formacie placówek o 6,9 proc., choć liczba transakcji utrzymała się na prawie tym samym poziomie. W roku poprzednim wzrost w maju w stosunku do kwietnia wyniósł 7 proc." - napisano w komentarzu.

"Wzrost sprzedaży w ujęciu wartościowym zarówno w ujęciu rok do roku, jak i miesiąc do miesiąca udało się osiągnąć mimo 5 dni objętych ograniczeniami handlu – w maju oprócz dwóch niehandlowych niedziel (z czego w jedną wypadały dodatkowo Zielone Świątki, w wyniku ograniczenia handlu w niedziele sklepy nie działały tylko 13 maja). Mieliśmy również święta 1 i 3 maja oraz Boże Ciało, które wiązały się z długimi weekendami" - dodano.

Z szacunków wynika, że w maju 2018 r. klienci wydawali na zakupy w placówkach małego formatu średnio 13,75 zł, czyli o prawie 2 proc. więcej niż w kwietniu.

Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Sprzedaż sklepów małoformatowych wzrosła o 6,9 proc.