Sprzedaż w sieci ma się coraz lepiej

Wojciech Chmielarz
21-03-2007, 00:00

Klienci chętniej kupują przez internet. Tak wynika z badania Gemiusa. Aż 55 proc. internautów dokonało w ubiegłym roku zakupu via sieć.

Klienci chętniej kupują przez internet. Tak wynika z badania Gemiusa. Aż 55 proc. internautów dokonało w ubiegłym roku zakupu via sieć.

Aż 55 proc. internautów w 2006 r. dokonało zakupów w internecie, czyli o jedną trzecią więcej w stosunku do 2005 r. Wtedy ten współczynnik wyniósł 41 proc. Chętniej kupujemy na aukcjach internetowych, ale to w sklepach klienci zostawiają najwięcej pieniędzy — tak wynika z badania „E-commerce w Polsce w 2006 roku”, przeprowadzonego przez firmę Gemius.

Największą popularnością cieszą się księgarnie internetowe. Zajrzał do nich niemal co czwarty polski internauta (24 proc.). Na drugim miejscu znalazły się sklepy wielobranżowe (17,2 proc.), a na trzecim specjalistyczne (17,14 proc.). Niewielką popularnością cieszą się zaś sklepy erotyczne. Odwiedziło je siedem razy mniej klientów niż najpopularniejszy polski e-sklep, czyli księgarnię Merlin.pl. Mimo że w sieci można kupić już niemal wszystko, klienci mają jednak wyraźne preferencje. Polacy kupują głównie książki, płyty, filmy (64 proc.), sprzęt komputerowy (38 proc.), telefony i akcesoria GSM (30 proc.), odzież i biżuterię (29 proc.) oraz sprzęt RTV i fotograficzny (po 28 proc.).

Statystyczny klient e-sklepu to mężczyzna w wieku 25-34 lat, z wykształceniem pomaturalnym, licencjackim lub wyższym, zarabiający ponad 3 tys. zł netto miesięcznie. W 2006 r. wzrósł z 36 do 39 proc. odsetek kobiet robiących zakupy w sieci. Z badania wynika ponadto, że internauci rzadko korzystają z porównywarek cen. Ich zaufaniem nie cieszą się również płatności SMS-em i przez serwisy płatnościowe. W Polsce działa około 2,5 tys. e-sklepów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Chmielarz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Sprzedaż w sieci ma się coraz lepiej