Sprzedaż Wal-Mart wzrosła 12-ty kwartał z rzędu

opublikowano: 17-08-2017, 14:35

W drugim kwartale roku finansowego, zakończonym 31 lipca sprzedaż koncernu Wal-Mart Stores, w amerykańskich sklepach działających na rynku od co najmniej roku wzrosła o 1,8 proc. z wyłączeniem wahań cen paliw, donosi Reuters.

To wynik lepszy niż oczekiwali analitycy, zakładający 1,7-proc. dynamikę.

Zobacz więcej

Jeden ze supermarketów Wal-Mart Stores

Bloomberg

Z kolei zysk netto przypadający dla akcjonariuszy spólki spadł o 23 proc. do 2,9 mld USD, co daje 96 centów na akcję z 3,7 mld (1,21 USD na akcję) rok wcześniej. Niższy zysk wynika ze straty po odkupieniu długu.

Po wyłączeniu czynników o chakatrerze jednorazowym, zysk na akcję wyniósł 1,08 proc. przekraczając prognozy analityków (1,07 USD). 

Spadła też marża brutto o 11 punktów bazowych do 25 proc., przy czym w samych Stanach Zjednoczonych zmniejszyła się o 5 pb.

Sprzedaż online zwiększyła się o 60 proc. spowalniając nieco z 63 proc. wzrostu w poprzednim kwartale, Biznes ten dodał 70 punktów bazowych do porównywalnej sprzedaży.

Wal-Mart właściciel największej na świecie sieci supermarketów, podniósł dolne widełki prognozy zysku całorocznego z 4,30 do 4,30 USD na akcję, i podtrzymał poziom górny (4,40 USD).

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Sprzedaż Wal-Mart wzrosła 12-ty kwartał z rzędu