Sprzedaż większości dzienników spadała w lipcu

ISB
04-09-2008, 09:48

W lipcu spadała sprzedaż większości dzienników liczona rok do roku, wynika z raportu portalu Wirtualne Media, cytującego dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).

Średnia dzienna sprzedaż "Gazety Wyborczej" wydawanej przez Agorę wyniosła w lipcu 367.122 egzemplarzy. Oznacza to spadek o 3,5% m/m i 12,2% r/r. "GW" pozostaje liderem segmentu dzienników opinii. Wiceliderem tego segmentu pozostaje "Rzeczpospolita" wydawana przez Mecom, której dzienna sprzedaż wyniosła w lipcu 131.103 egz. (spadek o 3,6% m/m i o 9,1% r/r).

Sprzedaż "Dziennika", który jest wydawany przez Axel Springer Polska, spadła w lipcu do 88.812 egz., czyli o 4,1% w stosunku do czerwca i o 49,6% wobec lipca 2007 r. Axel Springer, rozpoczynając wydawanie tego tytułu, ustalił minimalny poziom sprzedaży na 150 tys. egzemplarzy. Inny dziennik wydawany przez Axel Springer - "Przegląd Sportowy" - zanotował w lipcu średnią sprzedaż na poziomie 67.351 kopii (spadek o 3,0 m/m i 14,3% r/r).

Średnia sprzedaż "Gazety Prawnej" wydawanej przez Infor wzrosła w skali roku o 0,2% do 65.287 sztuk. Ten wynik oznacza jednak spadek o 8,0% w stosunku do czerwca.

Liderem sektora tabloidów i najlepiej sprzedającym się dziennikiem pozostał "Fakt" wydawany przez Axel Springer. Jego sprzedaż wyniosła 491.797 egz., co oznacza wzrost o 2,9% m/m, ale 3,9-proc. spadek w skali roku.

Sprzedaż jego głównego rywala, wydawanego przez ZPR "Super Expressu", wzrosła o 0,9% m/m do 199.440 egz. Oznacza to też wzrost o 1,4% w skali roku.

Ranking nie uwzględnia wydawanych przez Polskapresse dzienników regionalnych pod wspólną nazwą "Polska".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Sprzedaż większości dzienników spadała w lipcu