Średnie ceny cennikowe nowych aut spadły o 0,2%

Internet Securities
opublikowano: 18-12-2006, 10:28

Średnie ceny cennikowe nowych samochodów oferowanych w Polsce spadły w ciągu roku do września 2006 roku o 0,2%.

Średnie ceny cennikowe nowych samochodów oferowanych w Polsce spadły w ciągu roku do września 2006 roku o 0,2%, podała firma Samar, monitorująca rynek samochodowy, powołując się na raport kwartalny ROADTODATA Euro Index.

Dla porównania, w analogicznym okresie ceny dla całego rynku europejskiego podskoczyły o 0,9%, podał Samar.

W analogicznym okresie sprzedaż nowych aut osobowych w Polsce zmniejszyła się o 11,3%, na co wpływ miał m.in. rosnący napływ samochodów używanych z zagranicy. Popyt na nowe auta zasilane benzyną spadł o 19%, natomiast diesle zwiększyły sprzedaż o 6%, podano w komunikacie.

Według specjalistów z ROADTODATA, auta z silnikiem wysokoprężnym stanowią obecnie 35% całego rynku. (ISB)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane