SsangYong urośnie dzięki VAT

Paweł Janas
opublikowano: 16-01-2008, 00:00

Koreańczycy są szalenie dokładni. W tym roku chcą sprzedać 755 aut. Dzięki odliczeniom podatkowym.

Koreańczycy są szalenie dokładni. W tym roku chcą sprzedać 755 aut. Dzięki odliczeniom podatkowym.

Nie ma jak precyzja. Koreańska firma SsangYong oszacowała, że w 2008 r. zamierza sprzedać w Polsce 755 samochodów. Dla porównania, w ubiegłym roku upłynniła 442 wozy. To dałoby dynamikę na poziomie 70 proc.

Bez premier...

Byłby to kolejny wzrost popularności koreańskiej marki. W porównaniu do 2006 r. sprzedaż wzrosła o 11 proc. Co ciekawe, na ten rok premier nie przewidziano. Pojawią się za to cztery nowe punkty sprzedaży. Obecnie sieć dilerska liczy 19 autoryzowanych stacji dierskich.

— Dobre, ubiegłoroczne wyniki to rezultat nie tylko wzrostu rynku, lecz także zmiany w strukturze firmy i w sieci dilerskiej. Otworzyliśmy cztery autoryzowane punkty sprzedaży i obsługi posprzedażnej i rozszerzyliśmy naszą ofertę o dwa nowe (Actyon, Actyon Sports) oraz dwa odświeżone (Rexton II i New Kyron) samochody — twierdzi Stefan Kuźmiński, dyrektor generalny SsangYong Poland.

...jest za to odpis

Najpopularniejszym modelem w ubiegłym roku był pick-up Actyon Sports (207 sprzedanych sztuk, czyli niemal połowa całej sprzedaży). Powodem tej popularności jest niewątpliwe możliwość pełnego odliczania VAT od ceny jego zakupu i stosowanego do jego napędzania paliwa. Drugiego w kolejności terenowego (ale już nie dającego podatkowych ulg) Kyrona sprzedano jedynie 92 sztuki.

SsangYong debiutował w Polsce z przeszkodami. W 1998 r. auta tej marki (Musso i Korando) zaczęła oferować firma Daewoo, która przejęła koreańskiego konkurenta. Kłopoty finansowe Daewoo doprowadziły do zaprzestania sprzedaży. Ponownie pojawił się w 2004 r. dzięki firmie Almeco. Słabe wyniki sprzedaży doprowadziły do zmiany importera przez producenta. W lipcu 2005 r. sprzedażą zajęła się firma SsangYong Poland, należąca do hiszpańskiej firmy Berge Automocion.

3,4

proc. Taki jest udział SsangYong Actyon Sports w rynku pick-upów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu