Stacje ponadregionalne najdynamiczniej zwiększają przychody

opublikowano: 22-01-2007, 07:43

W 2006 r. rozgłośnie monitorowane przez Expert Monitor odnotowały wpływy z reklam 1,42 mld zł, to o 18,4 proc. więcej niż w 2005 roku.

W 2006 roku rozgłośnie radiowe monitorowane przez Expert Monitor odnotowały łączne wpływy z reklam 1,42 mld zł, to o 18,4 proc. więcej niż w 2005 roku. Najdynamiczniej rosną przychody stacji ponadregionalnych – zwiększyły się o prawie 40 proc.

Wpływy reklamowe stacji ogólnopolskich w 2006 roku wyniosły łącznie 822 mln zł (wzrost w porównaniu z 2005 rokiem o 9,1 proc.). Najwięcej zarobiło RMF FM - 378,1 mln zł. To jednak tylko o 5,7 proc. więcej niż rok wcześniej. – Na mniejszą dynamikę w pierwszej kolejności wpływa zmiana polityki sprzedażowej: zwiększamy przychody poprzez wzrost ceny jednostkowej, a nie przez liczbę spotów. Poza tym ograniczamy liczbę barterów, to była nasza strategia na 2006 rok i jej konsekwentną realizację wyraźnie widać, analizując kolejne kwartały – mówi Klaudiusz Frydrych, dyrektor zarządzający produktami w Brokerze FM SA (właściciel stacji). Kolejne pozycje wśród stacji ogólnopolskich zajęły: Radio Zet – 344,5 mln zł (wzrost o 14,2 proc.), Program III Polskiego Radia – 53,9 mln zł (wzrost o 14,3 proc.), Program I – 43,9 mln zł (spadek o 3,5 proc.), Radio Bis – 1 mln zł (spadek o 15,4 proc.), Program II – 0,6 mln zł (wzrost o 124,6 proc.).
Przychody stacji ponadregionalnych to 44,3 mln zł (wzrost o 39,7 proc.). Radio WAWa zarobiło 22,3 mln zł (wzrost o 29,7 proc.), Radiostacja – 10,3 mln zł (wzrost o 11,1 proc.), Tok FM – 8,8 mln zł (144,5 proc.), a RMF Classic – 2,9 mln zł (wzrost o 74,5 proc.). Rozgłośnie lokalne monitorowane przez Expert Monitor odnotowały 554,8 mln zł z tytułu wpływów reklamowych (wzrost o 33,8 proc.). W pierwszej dziesiątce, oprócz stacji zsieciowanych (Eska, Złote Przeboje), znalazły się też dwie stacje niezależne.
Eska warszawska zarobiła 37,7 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), wrocławska – 30,8 mln zł (wzrost o 18,8 proc.), poznańska – 27,1 mln zł (wzrost o 30,4 proc.), łódzka – 26 mln zł (wzrost o 113,3 proc.), trójmiejska (Radio Hit FM) – 25,8 mln zł (wzrost o 83,8 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: warszawskie Radio Złote Przeboje Pogoda z przychodami 23,3 mln zł (wzrost o 7,6 proc.), Radio Eska Śląsk – 18,7 mln zł (wzrost o 73,6 proc.), katowickie Radio Złote Przeboje Karolina – 14 mln zł (wzrost o 8,9 proc.), łódzkie Radio Parada – 13,32 mln zł (wzrost o 15,7 proc.) i warszawskie Radio PiN 102 FM – 13,31 mln zł (wzrost o 39,2 proc.).
– Reklamodawcy poszukują nowych kanałów dotarcia do grup docelowych, które byłyby bardziej dopasowane do kampanii konkretnych produktów. Zarówno stacje ponadregionalne, jak i lokalne skupione w sieciach są bardziej sformatowane niż ogólnopolskie. Okrzepły już na rynku, mają stabilną pozycję, dobre biura sprzedaży i ciekawe oferty, które obejmują nie tylko kampanie spotowe, ale również rozwiązania niestandardowe – tłumaczy tak duży wzrost segmentu stacji ponadregionalnych i lokalnych Tomasz Niziołek, radio buying manager w Universal McCann.
Wszystkie dane cennikowe netto bez autopromocji, źródło Expert Monitor.

DI, Presserwis (KRZ)
 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane