Stagnacja sprzedaży w H&M

opublikowano: 15-06-2018, 13:19
aktualizacja: 15-06-2018, 13:22

Drugi kwartał roku finansowego przyniósł jedynie symboliczny wzrost sprzedaży koncernu Hennes & Mauritz. Eksperci tłumaczą to rezultatem oferowania znaczących zniżek, co miało doprowadzić do zmniejszenia rekordowego poziomu zapasów szwedzkiego detalisty odzieżowego.

Sprzedaż w walutach lokalnych pozostała niezmieniona, w tym podatek od wartości dodanej w ciągu trzech miesięcy do maja 2018 r. Przychody bez podatku wzrosły o 1,2 proc. do 51,9 mld SEK (5,9 mld USD), i była niższa od oczekiwanej przez analityków.

Zobacz więcej

Hennes & Mauritz (H&M)

Bloomberg

To niepokojąca informacja  - ocenia Magnus Raman, analityk Handelsbanken, który szacuje, że sprzedaż w ciągu minionych 12 miesięcy spadła o 6,8 proc. Dodaje, że "mediana prognoz była już i tak na bardzo niskim poziomie, a firma wciąż nie jest w stanie im sprostać"

Podczas gdy sieć H&M wciąż dodaje nowe sklepy, jednak jej ekspansja ulega spowolnieniu. Detalista miał 4801 sklepów na koniec maja, o zaledwie 1 proc. więcej niż na koniec ostatniego roku podatkowego. Celem spółki jest uzyskanie 220 nowych lokali netto w 2018 r. w oparciu o plany zamknięcia 170 sklepów i dodania 390 nowych. Firma uruchamia również nowe sieci, w tym sklepy z rabatami Afound oraz Arket, która sprzedaje ubrania i artykuły gospodarstwa domowego, takie jak wazony i sztućce.

Raport szwedzkiego potentata trafił na rynek w trzy dni po tym jak branżowy lider, sieć Zara, należąca do hiszpańskiego koncernu Inditex, którego właścicielem jest miliarder Amancio Ortega odnotowałla słabszą od prognoz sprzedaż w I kw. 2018 r. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Stagnacja sprzedaży w H&M