Stała współpraca to niższe koszty

Marcin Bołtryk
23-09-2004, 00:00

Bardziej efektywne zarówno z punktu widzenia kosztowego, jak i rozwoju sprzedaży jest nawiązywanie stałej współpracy z operatorem logistycznym.

W obecnych warunkach gospodarczych niezawodny, szybki transport oraz sprawna obsługa logistyczna często stają się kluczowymi czynnikami konkurencyjności i mają niebagatelny wpływ na wyniki ekonomiczne.

Z klienta w partnera

Przedsiębiorcy, opierając swoje sukcesy biznesowe na zintegrowanych łańcuchach dostaw i zaawansowanej logistyce, zdają się na usługi operatorów logistycznych. Wymaga to niejednokrotnie zaangażowania przez obie strony czasu i środków niezbędnych do wypracowania indywidualnych rozwiązań, odpowiadających specyfice danego usługobiorcy.

— Długoterminowa współpraca daje możliwość wypracowania wspólnych regulacji i procedur działania. Długoterminowy kontrakt może zmienić relacje między stronami — z klienta i usługodawcy na partnerów w biznesie, gwarantuje także niezmienność poziomu usług oferowanych ostatecznemu odbiorcy — wyjaś- nia Magdalena Płoszajska, dyrektor do spraw jakości w DHL Express.

Dodaje, że jest to również możliwość lepszego dostosowania produktu, uszycie go na miarę potrzeb i oczekiwań klienta.

Taniej

Kontrakty długoterminowe z uwagi na swoją specyfikę również w ujęciu kosztowym są dla klientów korzystniejsze, umożliwiają stosowanie nie tylko specjalnych rozwiązań, ale również specjalnych rabatów. Dodatkowo długofalowa, partnerska współpraca pozwala klientowi uniknąć negatywnych wahań krótkotrwale występujących na rynku.

— Poza tym oszczędza czas niezbędny do poszukiwania dostawcy i analizy ofert, daje możliwość skoncentrowania się na podstawowej działalności firmy. Operatorowi logistycznemu daje z kolei stabilizację — zaznacza Andrzej Szymański.

Wzajemne poznawanie się w toku współpracy prowadzi do wzrostu jakości oferowanych usług oraz zwiększa zaufanie partnerów.

Jednak na raz

Jednak nie zawsze można związać się z partnerem na stałe. Klienci o niewielkich bądź występujących nieregularnie potrzebach w zakresie logistyki mogą poszukiwać operatora do realizacji bieżących zadań.

Janusz Górski, prezes Spedpolu, zauważa, że duża część klientów poszukuje operatora do realizacji konkretnej oferty.

— W tej sytuacji nie wykorzystuje się w pełni potencjału drzemiącego w obu firmach. Wybór strategii współpracy z operatorem logistycznym zależy od krytycznych czynników sukcesu firmy wybierającej. Musi ona określić, jak głęboko chce optymalizować procesy w łańcuchach dostaw — mówi Janusz Górski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Stała współpraca to niższe koszty