Stalexport przebił ofertę Budimeksu

KAP
12-02-2009, 09:33

Stalexport należy w czwartek do najlepszych spółek na parkiecie, bo rosną jego szanse na budowę autostrady A2 spod Łodzi do węzła Konotopa pod Warszawą. Stalexport żąda tylko 3,9 mld zł.

 Do końca lutego resort infrastruktury i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad mają wybrać partnera, z którym podpiszą umowę na trasę A 2 ze Strykowa blisko Łodzi do węzła Konotopa pod Warszawą. W grze są Autostrada Mazowsze (związana ze Stalexportem Autostrady i jego włoskim inwestorem) oraz Autostrada Południe (Cintra, Ferrovial i Budimex).

Według informacji „PB”, Mazowsze może zbudować 92-kilometrową trasę za 3,9 mld zł, a Południe za 4,5 mld zł. W przypadku pierwszej z wymienionych firm koszt budowy kilometra drogi sięgnąłby – licząc przy obecnym kursie euro - 9,2 mln, a drugiej 10,7 mln EUR. To niedrogo, bo jeszcze w ubiegłym roku liczyliśmy koszty budowy autostrad na poziomie 12-15 mln EUR/km.

Więcej na ten temat przeczytasz w czwartkowym "Pulsie Biznesu"

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Stalexport przebił ofertę Budimeksu