Standard w biznesie

Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN ORLEN
opublikowano: 24-03-2019, 22:00

Firmy strategiczne, takie jak PKN ORLEN, są odpowiedzialne za tworzenie nowych standardów zachowań w biznesie.

Wyznaczają poziom nie tylko w tym, jak mądrze korzystać z nowoczesnych narzędzi finansowych, jak wprowadzać innowacje w produkcji i marketingu czy wreszcie jak to wszystko skutecznie komunikować. Firmy strategiczne powinny wyznaczać kierunek także w sposobie prowadzenia działalności biznesowej — muszą jasno określić wartości, które stanowią kręgosłup firmy. I muszą o te wartości dbać.

Jakiś czas temu o postrzeganiu i kondycji przedsiębiorstwa mówiły właściwie tylko wyniki finansowe. Dzisiaj mamy sytuację zupełnie inną. Oczywiście zysk wciąż jest bardzo istotny i o tym nie można zapominać. Ale firmę ocenia się też przez inny pryzmat. Przez pryzmat etyki. To, jaki stosunek przedsiębiorstwo ma do swoich partnerów i klientów, jest kluczowym elementem budowania marki. Tak powstaje też prestiż. To, czy dana firma kieruje się kodeksem etycznym, stało się wręcz tak samo istotne, jak zysk, który potrafi wypracować. Kontrahenci, opinia publiczna czy w końcu klienci coraz wnikliwiej spoglądają właśnie na ten aspekt.

Dzięki etyce w biznesie można się rozwijać chociażby poprzez nawiązywanie współpracy z partnerami biznesowymi,

którym idea ta również nie jest obca. I nie jest tu ważne, czy mówimy o wielkiej firmie, czy o mikroprzedsiębiorstwie. Polska stała się nowoczesnym krajem również dlatego, że nasz rodzimy biznes szybko zrozumiał znaczenie etyki. Na PKN ORLEN ciąży duża odpowiedzialność. Od lat bowiem jesteśmy liderem i prekursorem prowadzenia etycznego biznesu. Nie tylko w Polsce, ale również w naszym regionie Europy. To PKN ORLEN wyznacza trendy, które później znajdują naśladowców w różnych dziedzinach biznesu.

Nasz koncern nie zapomina o pomocy charytatywnej i o ekologii. Pamiętamy o wspieraniu nauki, kultury i sportu. Pomagamy też na tych wszystkich polach najzdolniejszym i z ich osiągnięć jesteśmy dumni. Wartości Grupy ORLEN, zapewniając stabilne oparcie, dają nam siłę do rozwoju, do efektywnego i odważnego realizowania strategii. A na co dzień pozwalają podejmować trafne decyzje, także w sytuacjach budzących dylematy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN ORLEN

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu