Standardy to przeszłość

19-10-2016, 22:00

Produkcja masowa zaczyna ustępować rozwiązaniom „szytym na miarę”. Dla branży TSL to szansa.

Czas standardowych rozwiązań w logistyce dobiega końca. — Branża, wielkość przedsiębiorstwa i rodzaj wykonywanych zadań tworzą własne wymagania. I choć dotychczas nie przeszkadzało to w stosowaniu tych samych rozwiązań w skrajnie różnych firmach, dziś taka praktyka przestała być wystarczająca — przekonuje Thomas A. Fischer, dyrektor sprzedaży Still.

Zjawisko to wynika z prostych przyczyn, choćby z rosnącej popularności koncepcji mających na celu eliminowaniemarnotrawstwa, czy rozwoju opłacalnych technologii, umożliwiających produkcję krótszych serii. Nie bez znaczenia pozostaje także upowszechnienie oprogramowania, pozwalającego na dokładne monitorowanie procesów, ewidencję zmian głównych wskaźników, a w efekcie także dokładną identyfikację potrzeb przedsiębiorstwa. Poziom dopasowania usług i oferty do określonych preferencji, możliwy do osiągnięcia dzięki tym narzędziom, robi wrażenie.

Zanim klient kupi

Amazon, światowy potentat e-commerce znany z eksperymentalnych rozwiązań — od czterodniowego tygodnia pracy po zastosowanie w magazynach zasady chaosu — opatentował „wysyłkę przewidującą”. Metoda polega na nadaniu produktów w określonym kierunku jeszcze zanim zamówienie na nie zostanie złożone przez klienta. Adres dostawy będzie doprecyzowany w trakcie przewozu. Przewidywanie popytu na konkretne towary w konkretnych lokalizacjach ma być możliwe dzięki analizie tzw. zmiennych biznesowych. Innymi słowy, biorąc pod uwagę dotychczasowe decyzjezakupowe, preferencje ujawniane w ankietach i kwestionariuszach, dane demograficzne i zamieszczane w internecie listy życzeń, Amazon spodziewa się trafnie identyfikować co klient kupi, zanim rzeczywiście tego dokona. Funkcjonowanie takiego systemu wymaga nie tylko szczegółowych baz danych i ogromnego zaplecza obliczeniowego, ale także niezwykle rozbudowanego oprogramowania, umożliwiającego śledzenie przesyłek, kojarzenie ich ze spływającymi zamówieniami i opisywanie podróżujących paczek adresami klientów. Jeśli jednak rozwiązanie będzie działać bez zarzutu,

Amazon zyska kolejną przewagę konkurencyjną w postaci niewiarygodnie krótkiego czasu dostawy.

Konsolidacja

W związku z rosnącymi wymaganiami klientów biznesowych oczekujących kompletnych, ściśle dostosowanych do ich potrzeb rozwiązań pochodzących od jednego dostawcy, postępuje konsolidacja w branży urządzeń intralogistycznych. Przykładowo, firmy dotychczas specjalizujące się w produkcji wózków widłowych dokonują przejęć swoich partnerów, dostarczających regały, zestawy transportowe czy systemy automatyzacyjne.

— Indywidualizacja nabrała w ostatnich latach ogromnego rozpędu. Nadążanie za zróżnicowanymi wymaganiami klientów, wdrażających zasady lean management, zakładające niezawodność produktów i ich dużą dostępność, wymaga stałego rozwoju puli. Dzięki szerokiemu asortymentowi, elastyczności i modułowej konstrukcji systemów, oferujemy klientom łącznie przeszło 8,5 mld wariantów naszych rozwiązań i jesteśmy w stanie przygotować projekt ściśle odpowiadający potrzebom każdego przedsiębiorstwa — mówi Rafał Pańczyk, dyrektor działu intralogistyki Still Polska. [MIB] © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Standardy to przeszłość