Starbucks stawia na Państwo Środka

WST, AP
08-09-2011, 00:00

Amerykańska sieć kawiarni planuje w 4 lata potroić liczbę placówek w Chinach oraz zdynamizować ekspansję na innych azjatyckich rynkach. Największy na świecie operator kawiarni zamierza do 2015 r. mieć 1,5 tys. placówek, wobec 470 obecnie. Do końca 2016 r. chce też uruchomić 700 kawiarni w Korei Płd. Obecnie ma ich 370.

— Co prawda Chiny mają 5 tys. lat tradycji picia herbaty, ale my zamierzamy wykreować nową kulturę: kawową — twierdzi Jinlong Wang, szef azjatycko-pacyficznego oddziału Starbucksa.

W II kw. przychody z zagranicznej działalności koncernu wzrosły o 20 proc. r/r, do 23 proc. sprzedaży (2,93 mld USD).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, AP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Starbucks stawia na Państwo Środka