Starbucks w Chinach

RB, BLOOMBERG
17-07-2008, 00:00

Największa na świecie sieć kawiarni po zamknięciu części nierentownych lokali na rodzimym, amerykańskim rynku i cięciu etatów postanowiła zwiększyć obecność w Państwie Środka.

— Wprowadzimy więcej innowacji, produktów oraz otworzymy więcej kawiarni — mówi Wang Jinlong, szef sieci na chińskim rynku.

W tym roku amerykańska sieć otworzy tam przynajmniej 80 kawiarni (obecnie ma ich 300). 2 czerwca Starbucks ogłosił, że z powodu spowolnienia w gospodarce USA oraz rekordowych cen paliw przeprowadzi największą w historii redukcję kosztów. Zamknie tam 600 kawiarni oraz zetnie liczbę etatów o 12 tys. Jednocześnie chce inwestować w bardziej perspektywiczne rynki, m.in. kanadyjski, chiński, brytyjski oraz japoński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, BLOOMBERG

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Starbucks w Chinach