Start-up złagodzi Polakom kaca

opublikowano: 29-07-2019, 22:00

Inwestorzy docenili ratunkowy medykament, finansowany z publicznych grantów. Producenci negocjują warunki sprzedaży z restauracjami i sieciami handlowymi

O Nomi Biotech Corporation zrobiło się głośno, gdy w 2018 r. polsko-japońska spółka pracująca nad produktami łączącymi właściwości odżywcze z leczniczymi znalazła się na szczycie listy rankingowej projektów dofinansowanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach tzw. szybkiej ścieżki. Rozgłos był zrozumiały — nie codziennie publiczna instytucja wspiera ponadmilionowym grantem prace nad… preparatem na kaca. Suplementem diety o nazwie Alcorythm, produktem biotechnologicznego start-upu, zainteresował się ostatnio także fundusz venture capital Black Pearls. Inwestorzy dostrzegli potencjał krajowego rynku tzw. napojów funkcjonalnych i do projektu dołożyli kolejny 1 mln zł. Teraz przed start-upem test rynkowy, który zweryfikuje zainteresowanie konsumentów „przedimprezowym napojem”.

Start-up Nomi Biotech Corporation, którego założycielami są Kohei Yagi, Jakub Urbański, Marcin Jaskuła i mec. Michał Żukowski, celuje w wart blisko 100 mld USD rynek napojów funkcjonalnych. Pracuje nad preparatami, które wspomagają organizm w walce z negatywnymi efektami spożywania alkoholu i cukru.
ARC

Klient poszukiwany

Alcorythm trafia właśnie do sprzedaży. Nomi Biotech największe nadzieje pokłada we współpracy z sieciami handlowymi i sklepami typu convenience. Prowadzi w tej sprawie rozmowy. Do produktu chce przekonać również sektor HoReCa i dopisać napój do menu restauracji, barów i hotelowych punktów gastronomicznych. Marcin Jaskuła, prezes Nomi Biotech, twierdzi, że Alcorythm trafił już do pierwszych lokali, a start-up prowadzi także rozmowy z jednym z dystrybutorów alkoholi, obsługującym sektor HoReCa. Spółka uruchomiła również własny kanał sprzedaży online.

— Koncept preparatu prewencyjnego, zapobiegającego zatruciu aldehydem octowym, czyli substancją pojawiającą się w organizmie po spożyciu alkoholu i odpowiadającą za związane z tym negatywne skutki, zaczerpnęliśmy z rynku japońskiego. Tam sprzedaż tego rodzaju produktów cały czas rośnie. Liczymy, że przebiją się one również w Polsce. Alcorythm został dostosowany do lokalnego rynku — rodzimego modelu spożywania alkoholu, większej masy ciała Polaków itd. — zaznacza dr Jakub Urbański, odpowiadający za prace badawczo-rozwojowe nad preparatem.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Naukowiec wcześniej był związany ze spółką HiProMine, rozwijającą technologię hodowli owadów w skali przemysłowej, do zastosowania np. w paszach.

Funkcjonalny biznes

Nowy preparat bazuje na wysoko biodostępnym ekstrakcie z kurkumy, a dokładnie, na zawartej w niej kurkuminie. W składzie są także witaminy z grupy B, piperyna pozyskiwanaz czarnego pieprzu, glukoza itd. W dużym uproszczeniu, substancje czynne skoncentrowane w produkcie z jednej strony przyspieszają metabolizm aldehydu octowego, z drugiej — chronią wątrobę. Łagodzą w ten sposób skutki spożywania alkoholu. Preparat ten stosuje się przed konsumpcją, w przeciwieństwie do wielu medykamentów dostępnych na rynku, łagodzących objawy kaca już po ich wystąpieniu.

— Nomi Biotech Corporation wchodzi na wart blisko 100 mld USD rynek napojów funkcjonalnych z silnymi atutami w ręku. Spółka ma bardzo solidne zaplecze merytoryczne w postaci zespołu renomowanych naukowców, rozwiązuje też realne problemy cywilizacyjne. Startup łączy potencjał polskiej i japońskiej myśli naukowej w zakresie biotechnologii — zachwala Maciej Skórkiewicz, partner w Black Pearls VC.

Nomi szuka obecnie nie tylko odbiorców, ale również nowych inwestorów — jest otwarty na kolejną rundę finansowania. Myśli też o rozszerzaniu rynku zbytu. Spółka właśnie zaprezentowała produkt na targach BioASIA na Tajwanie, dokąd pojechała z Polską Agencją Inwestycji i Handlu. Będzie kontynuować prace badawczo- -rozwojowe nad preparatami zapobiegającymi negatywnym skutkom spożycia alkoholu. Przymierza się także do nowego projektu, rozwiązującego inny problem cywilizacyjny — nadmiernego spożycia cukru.

— Obecnie konsumenci spożywają średnio około dwudziestu łyżeczek cukru dziennie, większość w formie przetworzonej. Wiąże się z tym coraz powszechniejszy problem otyłości, choroby układu krążenia i cukrzyca. Naszym celem jest stworzenie preparatu funkcjonalnego, który będzie ograniczał wchłanianie się cukru z posiłków. Inwestycja Black Pearls VC ma istotne znaczenie w realizacji tego założenia — wyjaśnia Marcin Jaskuła.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane